شهریاری گفت: ساخت کمربندی غربی شهر زاهدان در آینده نزدیک ضمن کاهش بار ترافیکی از داخل این کلان شهر سبب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از روند ساخت کمربندی غربی شهر زاهدان اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با برخورداری وسیع‌ترین و پهناورترین طول راه‌های کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می‌آید این در حالی است که وجود محور ترانزیتی چابهار به میلک به عنوان مهمترین محور کریدور تجاری جنوب شرق و بروز سوانح رانندگی فراوان در استان ضرورت وجود راه‌های ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی کشور اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی با اشاره به ساخت کمربندی غربی زاهدان گفت: ساخت این کمربندی یکی از مهمترین نیازهای مرکز سیستان وبلوچستان است چرا که حجم قابل توجهی از ترددها وسائط حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به دلیل قرار داشتن در محور ترانزیتی چابهار _ میلک از مسیر زاهدان انجام می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با حمایت نمایندگان مجلس در تخصیص اعتبارات بودجه و همت جهادی مسوولان راه و شهرسازی در ۲ سال اخیر اقدامات‌ارزشمندی در توسعه بزرگراه و بهبود وضعیت راه‌های استان انجام شده که نوید آینده روشن برای توسعه منطقه را می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در پیشرفت مطلوب احداث کمربندی غربی زاهدان گفت: حمایت‌های مالی دکتر نوبخت در ساخت بزرگراه‌های استان در دو سال اخیر بسیار ارزشمند است و جای بسی قدردانی دارد.
شهریاری بر پیگیری تامین اعتبار پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان در آینده بعنوان یک اولویت تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز از آغاز عملیات اجرایی باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان در ۲۰ روز اخیر خبر داد و گفت: باند موجود کمربندی زاهدان بدلیل شهرک‌های مسکونی که در اطراف ساخته شده عملا نقش و عملکرد ترافیک برون شهری خود را از دست داده بود و آمار تصادفات در دهه گذشته افزایش زیادی گرفته بود.

عطالله اکبری افزود:ساخت باند دوم کمربندی به عنوان مطالبه مردمی به فوریت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که پس از طی مراحل تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن با اعتبار افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان‌ به طول ۱۴کیلومتر آغاز شده است.

وی گفت: امیدواریم با تامین اعتبار لازم ساخت باند دوم کمربندی زاهدان در زمان مقرر تعیین شده ۲ ساله به اتمام برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار