جوزپ بورل از دولت‌های اروپایی خواست به منظور برخورداری از آمادگی بهتر برای مقابله با بحران‌های آتی یک نیروی واکنش سریع تشکیل دهند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت‌های اروپایی خواست به منظور برخورداری از آمادگی بهتر برای مقابله با بحران‌های آتی مشابه آنچه اکنون در افغانستان در جریان است، یک نیروی واکنش سریع تشکیل دهند.

جوزپ بورل در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، به روزنامه کوریره دلا سرا گفت: استقرار سریع نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به دنبال تشدید بحران امنیتی در این کشور نشان داد که اتحادیه اروپا باید تلاش‌های خود را برای تدوین یک سیاست دفاعی مشترک تسریع کند.

وی افزود: ما باید از این تجربه درس بگیریم ... به عنوان کشور‌های اروپایی ما قادر نبوده ایم برای تامین امنیت فرودگاه کابل شش هزار سرباز در اطراف آن مستقر کنیم. آمریکا توانسته است این کار را انجام دهد‏، اما ما نتوانستیم.

بورل تصریح کرد اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو باید نیرویی متشکل از پنج هزار سرباز داشته باشد. "ما باید بتوانیم سریع وارد عمل شویم. "

در ماه مه، ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا ازجمله آلمان و فرانسه تشکیل چنین نیرویی را که از کشتی و هواپیما برخوردار است، پیشنهاد کردند تا بتواند به دولت‌های خارجی دموکراتیک که نیازمند کمک فوری هستند، یاری برساند.

بورل با اشاره به توافق‌هایی که به منظور مقابله با بحران مالی خیلی سریع حاصل شدند، به عنوان نمونه‌ای برای نشان دادن آنکه اتحادیه اروپا چگونه می‌تواند برای اجرای عملیات نظامی بر محدودیت‌ها غلبه کند، گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که انعطاف پذیر باشیم. "ما می‌توانیم بر روی مسیر‌های متفاوت زیادی کار کنیم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار