وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد رزمایش‌های نظامی مشترک بین این کشور با نیرو‌های ترکیه در باکو آغاز شده است و تا ۱۲ سپتامبر ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد رزمایش نظامی مشترک بین نیروهای نظامی این کشور با ترکیه در حال برگزاری است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، سربازان دو کشور مطابق توافقنامه همکاری نظامی، تمرینات خود را در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز کردند و این تمرینات تا ۱۲ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

در ماه ژوئن، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی وی اعلامیه مشترکی را در شهر شوشا، که به مروارید قره باغ معروف است، امضا کردند. این قرارداد بر همکاری‌های دفاعی، ارتقاء ثبات و رفاه در منطقه و ایجاد مسیر‌های جدید حمل و نقل تمرکز دارد.

در این بیانیه آمده است که هدف اصلی رزمایش‌هایی که با مشارکت دو کشور برگزار می‌شود، بهبود قابلیت همکاری واحد‌های ارتش دو کشور در طول عملیات رزمی، توسعه مهارت‌های تصمیم گیری نظامی در بین فرماندهان و توانایی آن‌ها در کنترل است. همچنین در طول رزمایش‌ها، عملیات حمله و دفاع در زیر آب نیز انجام خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه نیز در صفحه توییتر منسوب به این وزارتخانه برگزاری این رزمایش نظامی را تایید کرد و نوشت:  آموزش تیراندازی با تپانچه و تفنگ پیاده نظام و آموزش‌های رزمی نزدیک در مناطق مسکونی به عنوان بخشی از آموزش مشترک سربازان است.

بیانیه شوشا بر تلاش مشترک دو ارتش در مواجهه با تهدید‌های خارجی تأکید می‌کند و متهعد است که تلاش‌های مشترکی برای بازسازی و نوسازی نیرو‌های مسلح انجام شود. دو کشور همچنین بر تشویق اجرای پروژه‌های مشترک با هدف توسعه قابلیت‌ها در زمینه دریا، هوا و فضا تأکید کردند.

بیانیه شوشا به گسترش و تعمیق تلاش‌ها و همکاری‌های مشترک در مبارزه با تروریسم، جنایت سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، پولشویی، قاچاق انسان، مهاجرت غیرقانونی و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی اطمینان می‌دهد.

پیشتر، مصطفی شنتوپ، سخنگوی پارلمان ترکیه اعلام کرد ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره احتمال ایجاد ارتش متحد ترک زبان بین دو کشور گفتگو می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار