مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۱۴ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شرور فراری و عامل تیراندازی و مجروحیت شهروند زاهدانی در چابهار

با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان چابهار شرور فراری و عامل تیر اندازی و مجروحیت شهروند زاهدانی در یکی از محلات حاشیه‌ای آن شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ" ابراهیم کوچک زائی" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی استان از متواری شدن شرور و متهم تحت تعقیب مراجع قضائی شهرستان زاهدان به جنوب استان و مخفی شدن او در شهرستان چابهار مطلع و دستگیری این متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: این شرور فراری علاوه بر اینکه که سوابق متعددی، چون شرب خمر، حمل و نگهداری سلاح گرم، راه اندازی نزاع و درگیری دسته جمعی، اخلال در نظم و امنیت عمومی و .. را در پرونده خود دارد، در دوم شهرویر ماه سال جاری در یکی از محلات زاهدان با شلیک کلت کمری دختر جوانی را از ناحیه پا مجروح و متواری شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: در نهایت مأموران طی چند شبانه روز تحقیق و تلاش مستمر محل اختفاء این شرور را در یکی از محلات حاشیه‌ای چابهار شناسایی و روز گذشته در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سرهنگ کوچک زائی با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری در بازرسی از مخفیگاه این شرور خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی شهرستان زاهدان معرفی شد.

وی در پایان امنیت عمومی مردم را خط قرمز پلیس دانست و با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با حاملان سلاح گرم و برهم زنددگان آرامش و امنیت مردم ازشهروندان خواست فرزندان خود را از عواقب قانونی حمل ونگهداری سلاح گرم گرم و سرد آگاه سازند.

دستگیری ۲ سارق لوازم ساختمانی و کشف اموال مسروقه در زاهدان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان ۲ سارق لوازم و ابزار آلات ساختمانی دستگیر و مقادیر زیادی اموال مسروقه از آنان کشف شد.

 سرهنگ " محمود سعادتی " فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان   اظهار داشت: مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ این شهرستان با اشراف اطلاعاتی خود پاتوق تعدادی سارق اماکن خصوصی را در یکی از محلات زاهدان شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی به محل اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه ۲ نفر از سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: در بازرسی از پاتوق سارقان تعداد یک دستگاه باسکول یک تنی، یک عدد پمپ آب، ۳ عدد جک، ۴ عدد کفی آهنی و ۳ عدد ستون آلماتوربندی و تعداد ۱۶ عدد ۳ راهی که همگی مسروقه بودند کشف شد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سعادتی گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان این سارقان و کشف بقیه اموال مسروقه برای تحویل به مالباختگان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌های پیشگیری ازسرقت، هرگونه فعالیت و تردد افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق اموال معابر با ۸ فقره سرقت در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از دستگیری ۲ سارق حرفه اموال معابرعمومی با ۸ فقره سرقت درآن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال موجود معابر عمومی شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار مامورین کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با تحقیقات تخصصی و جمع آوری سرنخ‌های موجود، سارقان را شناسایی و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت رصد و مراقبت خود درآوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون تصریح کرد: در نهایت متهمان در عملیاتی ضربتی در حین سرقت دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند که در بازجویی‌های تکمیلی تاکنون به ۸ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرده اند.


سرهنگ شهرکی در پایان از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام

سرپرست پلیس پیشگیری سیستان و بلوچستان گفت: هشدار و توصیه‌های پلیسی می‌تواند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها از جمله سرقت احشام پیشگیری کند.

 سرهنگ "حسین اشرفی" تصریح کرد: سرقت احشام از جمله شایع‌ترین موارد سرقت به شمار می‌رود که رعایت نکاتی ساده از سوی مالکان موجب پیشگیری از بروز آن می‌شود.

سرپرست پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از مالکان احشام خواست توصیه‌های پیشگیرانه زیر را اجرا کنند:

*در انتخاب چوپان و نگهبان احشام خود نهایت دقت را داشته و از افراد مطمئن و قابل اعتماد که دارای سلامت جسمی و روحی با توانایی بالا هستند؛ استفاده کنید.

از بکارگیری اتباع بیگانه جدا" خودداری کنید.

*قبل از بکارگیری نگهبان احشام خود در خصوص تعیین صلاحیت وی با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را داشته باشید.

*اخذ مشخصات کامل نگهبان احشام شامل اسم، شهرت و محل سکونت و اخذ یک قطعه عکس ضروری می‌باشد.

*حرکات و رفتار نگهبان احشام خود و کسانی که با نگهبان ارتباط برقرار می‌کنند را کاملا" زیر نظر داشته باشید.

*وسایل ارتباطی و مخابراتی از جمله تلفن همراه و ثابت را در اختیار نگهبان احشام قرار داده و نحوه استفاده از تلفن همراه و چگونگی برقراری ارتباط با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را به وی آموزش دهید.

*جهت حراست و حفاظت بهتر از محل دامداری و جلوگیری از سرقت احشام از تعداد نفرات کافی بعنوان نگهبان استفاده کنید.

*در محل دامداری از سگ‌های چوپان استفاده کنید؛ همچنین نگهداری غاز‌های اهلی و چند راس بز در بین دام‌ها برای ایجاد سر و صدا جهت پیشگیری از وقوع سرقت تاثیر مثبت دارد.

*محل نگهداری دام‌ها را حصارکشی و از درب‌های آهنی مطمئن و قفل‌های محکم استفاده کنید و در صورت امکان احشام را نزدیک محل زندگی خود جای دهید.

*در نقاط دور افتاده حتماً از امکاناتی نظیر موتور برق سیّار جهت روشنایی مداوم محدوده دامداری استفاده کنید.

*مالکین احشام به صورت مداوم از محل دامداری خود بازدید و نسبت به شمارش دام‌ها اقدام کنند.

*محل تجمع دام‌های خود را به نیروی انتظامی اعلام کنید.

*هنگام خرید احشام از مسروقه بودن یا نبودن آن اطلاع حاصل کرده و همچنین هویت افرادی را که تحت عنوان چوبدار و قصّاب جهت معامله و خرید و فروش دام مراجعه به صورت دقیق شناسایی کنید.

*نسبت به رنگ کردن قسمت مشخصی از دام سوراخ کردن گوش، داغ کردن و گذاشتن مارک‌های مشخص یا شماره گذاری بوسیله داغ کردن اقدام کنید.

*از رها کردن و یا فاصله گرفتن از دام‌های خود در کنار جاده‌های اصلی جدا" خودداری کنید.

*از تجمع بی مورد افراد در محل دامداری جلوگیری کنید.

*نسبت به حضور افرادی که جهت انتقال خوراک دام به محدوده دامداری شما مراجعت می‌کنند حساسیت لازم را داشته باشید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار