سجادی در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر مجلس به سهم ورزش در بودجه ۱۴۰۱

وزیر ورزش و جوانان خطاب به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس گفت: امیدوارم در مراحل بودجه سال آینده، سهم ورزش بهتر از گذشته دیده شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از مدال آوران رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور جمعی از مدال آوران و سرمربیان تیم‌های حاضر به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی فروردین و احمد راستینه هفشجانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان حوزه ورزش کشور برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این مراسم گفت: در حال حاضر توفیقات در حوزه ورزش نماد پیشرفت کشورهاست. جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف این نماد‌ها را داراست و علاقه داریم این نماد‌ها در ورزش تقویت شود.

سجادی ادامه داد: نماد‌های قهرمانی و پهلوانی ما شکل گرفته و نیاز به حمایت دارد. هنوز عشق و امید در ورزش وجود دارد و نیرو‌های مردمی در آن فعال هستند.

وی خطاب به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در مراحل بودجه سال آینده، سهم ورزش بهتر از گذشته دیده شود و اگر تسهیلات و مسائل قانونی وجود دارد، استدعا دارم به آن در مسیر بودجه ورزش توجه شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: مسائل معیشتی قهرمانان ورزشی که از دوره قهرمانیشان خارج می‌شوند، از دغدغه‌های ماست. وظیفه ماست به صورت سیستماتیک به قهرمانان و پیشکسوتانمان که به دلیل برخی مشکلات در جامعه ظاهر نمی شوند، رسیدگی کنیم.

سجادی اضافه کرد: به طور متوسط زیرساخت‌های سرانه ورزشی کشور ۷۵ سانتی متر مربع است اما کافی نیست؛ چرا که حداقل سه متر مربع استاندارد دنیاست. بسیار علاقمندیم به این استانداردها نزدیک شویم.

وی در ادامه به کمبود امکانات ورزشی روستاها اشاره کرد و بر لزوم تأمین زیرساخت‌های ورزشی روستاها برای استعدادیابی بهتر و اتصال به ورزش قهرمانی تأکید کرد.

سجادی درباره جایگاه ورزش همگانی گفت: امروز در دنیا از ورزش همگانی برای کاهش هزینه های درمان بهره برده می‌شود. تحقیقات در بسیاری از کشورها نشان می دهد اگر یک دلار برای ورزش همگانی هزینه شود، در بسیاری از کشورها ۳ دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های و مراقبت های پزشکی خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان درباره مشاغلی که در انتظار توسعه حوزه ورزش است، توضیح داد: برای نمونه تحقیقات در رشته سوارکاری نشان می دهد، فعال شدن این رشته ورزشی ۶۲ شغل را احیا می‌کند. در نتیجه توسعه ورزش رونق کسب و کار را برای اهالی ورزش و جوانان به دنبال دارد.

وی گفت: ایران در هر کدام از دوره های المپیک توکیو و دو المپیک پیش از آن، ۲۴ مدال آورد. در المپیک توکیو و تعداد ورزشکاران اعزامی کمتر از گذشته بود و در ۱۰ رشته شرکت کردیم که در ۳ رشته مدال کسب نکردیم.

سجادی اظهار کرد: مجموع ۲۴ مدالی که شامل ۱۲ طلا و ۱۱ نقره شد، حاصل حضور ما در ۷ رشته بود. اگر امکانات و تجهیزات دوچرخه سواری، قایقرانی و بسکتبال را داشتیم، حتماً در این سه رشته که مدال نیاوردیم، موفق می شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار