منابع لبنانی اعلام کردند همسر امام موسی صدر ساعاتی پیش در این کشور درگذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لبنان فایلز، منابع محلی لبنان اعلام کردند خانم «پروین خلیلی» همسر «امام موسی صدر» بیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «أمل» در این کشور درگذشت.

امام موسی صدر در سال ۱۳۳۴ شمسی معادل ۱۹۵۵ میلادی با خانم پروین خلیلی دختر شیخ عزیزاللّه خلیلی ازدواج کرد و از او صاحب چهار فرزند شد: صدرالدین (۱۳۳۵)، حمید (۱۳۳۸)، حوراء (۱۳۴۱) و ملیحه (۱۳۵۰). برای نخستین بار و به دعوت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین به شهر صور در لبنان رفت.

پروین خلیلی اصالتی کازرونی داشت با این حال در زمان ازدواج با امام موسی صدر همراه خانواده‌اش در عراق سکونت داشتند. این زن کازرونی در لبنان به اسم «أم صدر» مشهور بود.

۴۳ سال از ربودن امام موسی صدر در لیبی می‌گذرد با این حال هنوز هم این پرونده بسته نشده و کسی از سرگذشت او خبر ندارد. امام موسی صدر در سوم شهریور ماه ۱۳۵۷ شمسی همراه شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین، به دعوت رسمی مقامات لیبی، وارد این کشور شد. در تاریخ نهم شهریور دیگر هیچ خبری از او و همرانش نبود و لیبی ادعا کرد که مهمانانش خاک لیبی را ترک کرده و به ایتالیا رفته‌‌اند. اما دستگاه‌‌های قضایی ایتالیا و لبنان پس از تحقیقاتی طولانی، این ادعا را رد و ورود هریک از این سه نفر به ایتالیا از طریق مرز‌های دریایی، خشکی و هوایی را نفی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۳:۲۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
یک پیرزن سیصدساله!!!هم دیشب توی طایفه مامرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همسایه ماهم در گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
روحش شاد ان شاءالله اجر صبر برای این چشم انتظاری طولانی بهشت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
بنده خدا
آخرین اخبار