مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها برای روستا‌هایی که در معرض سیل و طوفان هستند دستور تخلیه است که توسط فرمانداران تنظیم و اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها برای روستا‌هایی که در معرض سیل و طوفان هستند دستور تخلیه است که توسط فرمانداران تنظیم و اقدام می‌شود.

وی گفت: نیرو‌های امدادی و خدماتی هم به صورت آماده باش در منطقه حضور دارند و به مردم اعلام کردیم امروز که فرصتی برای تامین نان و مایحتاج عمومی آن هاست مراجعه و اقدام کنند.

وی افزود: امکانات، ماشین آلات و عدوات مورد نیاز اقداماتی بحران توسط دستگاه‌های اجرایی به منطقه منتقل شده و مدیران اجرایی هم در همان محل وقوع طوفان مستقر هستند.

وی گفت:رجلسه اضطراری امروز و فردا هم برگزار می‌شود و کار را در میدان رصد می‌کنیم و توصیه مان این است که مردم تردد‌های غیرضروری در محور‌های مواصلاتی نداشته باشند.

شهرکی افزود: قطعا محدودیت تردد را در طول جاده‌ها خواهیم داشت، ساکنان مناطق جنوبی هم از خروج از منازل، حضور در مناطق پر خطر و اتراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

وی گفت: در حال حاضر وزش باد ناشی از طوفان وارد منطقه ما شده و در برخی از نقاط گزارش بارندگی داشتیم، امشب سامانه اصلی ورود می‌کند و تا حداکثر یک شنبه از منطقه ما خارج خواهد شد.

دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار مهم‌ترین شهرستان‌های در معرض خطر مستقیما در ساحل هستند و، چون طوفان دارای دامنه‌ای تا ۱۰۰ کیلومتری ساحل است قصرفند، فنوج، سرباز و راسک را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار