سیگارودی گفت: برق سامانه‌های خورشیدی تا ۲۰ کیلووات، هر یک کیلووات ساعت، هزار و ۴۵۶ تومان به صورت تضمینی و تا ۲۰۰ کیلووات ساعت نیز، هزار و  ۲۷۴ تومان خریداری می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار و ۴۰۰ واحد، سامانه خورشیدی در واحد‌های مسکونی نصب شده، گفت: به ترتیب در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و یزد، بیشترین سامانه‌ها نصب شده است.

او با بیان اینکه برق این واحد‌ها به صورت تضمینی خریداری می‌شود، اظهار کرد: برق سامانه‌ها تا ۲۰ کیلووات، هر یک کیلووات ساعت، هزار و ۴۵۶ تومان به صورت تضمینی و تا ۲۰۰ کیلووات ساعت نیز، هزار و  ۲۷۴ تومان خریداری می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ادامه داد: متقاضیان نصب این سامانه‌ها باید سرمایه گذاری را به صورت کامل انجام داده و سپس برق تولید شده را به وزارت نیرو بفروشند.

محمدنژاد سیگارودی افزود: در حال حاضر مبلغ سرمایه گذاری به ازای هر کیلووات ساعت، ۱۴ میلیون تومان است که نسبت به سال ۹۵، دو برابر شده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار