فیصل المقداد: دستاورد‌های سوریه علیه تروریست‌ها باعث تغییر فضای سیاسی در برابر دمشق شد

وزیر خارجه سوریه علت تغییر فضای سیاسی بین‌المللی در قبال این کشور را پیروزی‌های سوریه در جنگ علیه تروریسم عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دستاورد‌ها و پیروزی‌های دولت و ارتش سوریه عامل تغییر فضای سیاسی بین‌المللی در قبال سوریه بوده است.

فیصل المقداد با اشاره به این‌که کشور‌های غربی از محاصره اقتصادی به عنوان یک سلاح تروریستی علیه مردم سوریه استفاده کردند گفت: مبارزه با تروریسم تا نابودی کامل آن، چه در ادلب و چه در منطقه جزیره، ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه سوریه افزود: دستاورد‌هایی که سوریه در جنگ علیه تروریسم محقق کرد، باعث شد تا فضای سیاسی بین‌المللی در قبال سوریه تغییر کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از جنگ علیه سوریه تغییر موقعیت ژئوپلتیک آن بود، اما ملت سوریه طرح‌هایی که برای این منظور پی‌ریزی شده بود را به شکست کشاند. تغییر در مواضع بین‌المللی در نتیجه فداکاری‌های ملت برای حفظ حاکمیت کشور و تمامیت اراضی آن حاصل شده است.

فیصل المقداد تصریح کرد: موافقت سوریه با واردات گاز مصر به لبنان مبتنی بر مواضع ناسیونالیستی دمشق در قبال ملت برادر لبنان صورت گرفته است. بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب به بهبود اوضاع اقتصادی سوریه و اردن کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


وزیر خارجه سوریه با ابراز امیداوری برای تقویت همکاری‌های ملی‌گرایانه برای مقابله با چالش‌های آتی، تأکید کرد: سوریه به هیچ وجه از هیچ بخشی از سرزمین‌های خود دست نخواهد کشید و نیرو‌های اشغالگر آمریکا و ترکیه باید خاک سوریه را ترک کنند.

وی در پایان تأکید کرد که سوریه بر نابودی کامل تروریسم در سراسر خاک خود مصمم است و شبه نظامیان کرد موسوم به "قسد" که تحت حمایت آمریکا هستند، باید به مزدوری خود پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار