معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی"لیپار" جایزه خود را از طرف عوامل تهیه فیلم و مردم سیستان و بلوچستان به نوجوان شهید "علی لندی" تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی"لیپار" که اثر وی در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خوش‌درخشید، جایزه خود را از طرف عوامل تهیه فیلم و مردم سیستان و بلوچستان به نوجوان شهید "علی لندی" تقدیم کرد.

وی گفت:فیلم سینمایی"لیپار" با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی سعیدخانی در شهر بندری چابهار تولید شده است.

وی افزود: لیپار موفق به دریافت۲ پروانه زرین و۲ دیپلم افتخار از سوی هیات داوران سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: این جشنواره که مهرماه جاری در تهران و همزمان در اصفهان برگزارشد، دربخش ملی جشنواره «حسین ریگی» دیپلم افتخار و پروانه زرین بهترین کارگردانی و همچنین بهترین دستاورد هنری را «مسعود سخاوت‌دوست» سازنده موسیقی متن فیلم دریافت کردند.

به گفته وی، حسین ریگی کارگردان بومی اهل سیستان و بلوچستان در اقدامی قابل تحسین این فیلم را به شهید نوجوان «علی لندی» تقدیم کرد.

«شهید علی لندی، دانش‌آموز اهل ایذه که برای نجات جان ۲ نفر از همسایه‌ها خودش را به خطر انداخت و صفحه‌ای جدید از ترویج فرهنگ جانبازی، قهرمانی و ازخودگذشتگی را برجا گذاشت»

شهرکی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار همواره در راستای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی با هدف معرفی فرهنگ و زیبایی‌های قوم اصیل ایرانی بلوچ از هنرمندان و فیلم‌سازان حمایت کرده و می‌کند.

وی بیان داشت: در فیلم لیپار از بازیگران بومی در کنار بازیگران مطرح کشور استفاده شده است که خود این اتفاق باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار