مریم الصادق اعلام کرد که عبدالله حمدوک، نخست وزیر و اعضای دولت سودان هنوز در مکانی نامعلوم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مریم الصادق، وزیر امور خارجه سودان امروز (سه شنبه) در پیامی که وزارت اطلاعات این کشور در صفحه رسمی خود در فیس بوک منتشر کرد، اعلام کرد که عبدالله حمدوک، نخست وزیر و اعضای دولت سودان هنوز در مکانی نامعلوم هستند.

 وزیر امور خارجه سودان در بیانیه‌ای به همتایان خود در کشور‌های آفریقایی، عربی و غربی اعلام کرد که عبدالله حمدوک نخست وزیر و اعضای دولت وی تاکنون در مکانی نامعلوم به سر می‌برند.

وزارت اطلاعات سودان در صفحه رسمی خود در فیس بوک اعلام کرد که وزیر امور خارجه در نامه خود «کودتای نظامی» را از سوی دولت محکوم کرده و در برابر اعلامیه‌های خلاف قانون اساسی آن تسلیم نمی‌شود و با تمام ابزار‌های مدنی در برابر آن مقاومت خواهد کرد.

در پی کودتای دیروز در سودان و دستگیری عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور و دیگر مقامات، اعتراضات گسترده‌ای بر پا و وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام شد.

پیش از این، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرده بود نیرو‌های مسلح تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از درگیری بیشتر بین گروه‌های مختلف سیاسی اقدام کنند. او همچنین متعهد شد انتخابات را در سال ۲۰۲۳ برگزار کند.

قابل ذکر است که چند ماه پیش، منابع خبری از یک کودتای ناموفق در این کشور خبر دادند و از مردم خواستند که با آن مقابله کنند.

این در حالی است که ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش عزل شد و به زندان منتقل شد.

دادگاه سودان در دسامبر ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۸) در اولین حکم عمر البشیر را به اتهام فساد به دو سال حبس محکوم کرد.

شورای حاکمیتی سودان به ریاست عبدالفتاح برهان بعد از کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور بعد از چند هفته ناآرامی در دارفور و سپس دخالت نیرو‌های ارتش تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار