افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران به چین

افزایش خرید نفت خام ایران از سوی چین در سه ماه گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته که نشان دهنده بی اثر بودن تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به چین به طور میانگین در سه ماه گذشته بیش از نیم میلیون بشکه در روز بوده است که این امر خط بطلانی بر تحریم‌های ظالمانه واشنگتن علیه تهران می‌کشد.

خرید نفت خام چین از ایران در سال جاری با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش یافته است. به گفته بازرگانان چینی و منابع رهگیری کشتی ها، پس از کاهش واردات نفت از ایران در ماه ژوئن و ژوئیه، پالایشگاه‌های چینی دوباره به خرید نفت خام از ایران روی آورده اند.

اِما لی، تحلیلگر شرکت چینی ورتکسا گفت: «خرید نفت ایران و سهمیه‌های واردات جدید از این کشور، تقاضای پالایشگاه‌های چینی را پاسخ می‌دهد.» بر اساس تحلیل‌های این شرکت، واردات نفت ایران به چین در ماه اوت به ۶۶۰ هزار بشکه در روز رسید. این در حالی است که این میزان در ماه سپتامبر ۵۴۵ هزار بشکه در روز بود.

محموله‌های نفتی ایران که اکنون به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در ماه می‌رسد و بخش عمده آن به چین می‌رود، درآمد کلیدی را برای تهران فراهم می‌کند. ایران و قدرت‌های جهانی قرار است در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) گفتگو‌ها را برای بازگرداندن توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های آمریکا از سر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار