معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد بورس برای خرید و فروش تُن‌ماهیان صید شده در شهرستان‌های حوزه سواحل مکران (چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد) یک ضرورت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطاالله رئیسی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: راه اندازی بورس تن‌ماهی با مشارکت و حمایت منطقه آزاد چابهار امکانپذیر بوده و به نفع بیش از ۲۵ هزار صیاد جنوب سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: نبود نقدینگی صیادان موجب شده تا ماهی در برخی از ماه‌های سال با کمترین قیمت به‌فروش برسد و این امر به ضرر صیاد و به نفع دلال‌ها است.

او بیان داشت: راه‌اندازی صندوق حمایت از صیادان و امضای تفاهمنامه با شرکت صیدصنعتی منطقه آزاد چابهار و اتحادیه صیادان نیز از دیگر اقدامات در راستای حمایت از صیادان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۳۹ درصد صیدماهی و ۷۰ درصد صید تن‌ماهیان کشور در این منطقه رقم می‌خورد.

رئیسی عنوان کرد: تقویت حوزه صید صنعتی نیازمند ورود سازمان منطقه آزاد چابهار است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صیادان سیستان و بلوچستان نیز گفت: منطقه آزاد چابهار برای جلوگیری از بیکاری هزاران صیاد ورود کرده است و می‌تواند در راستای حمایت از صیادان نقش مهمی ایفا کند.

یونس خاتمی افزود: نبود ارتباط مستقیم صیادان با کارخانه‌داران یکی از مشکلات مهم است که نیاز است ارتباط مستقیم آن‌ها برقرار و واسطه‌ها و دلال‌ها حذف شوند تا سود بیشتری از فروش تن‌ماهیان عاید صیادان شود.

وی ادامه داد: گرانی لوازم جانبی صیادی شامل تور، موادغذایی، سوخت، طناب، قطعات یدکی، رنگ روغن و سایر هزینه‌ها موجب شده تا صید آبزیان تحت‌تاثیر قرار گیرد و برخی مواقع صید صیاد با هزینه‌های آن برابر می‌شود و حتی ضرر و زیان آن‌ها را به دنبال دارد.

گروهی از ماهی‌ها که برای کنسرو کردن مناسب هستند، تن‌ماهی می‌گویند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار