استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به جنوب استان از پروژه‌های مهم عمرانی شهرستان نیکشهر بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از مدیران، به صورت سرزده از پروژه‌های اجرای فیبر نوری نیکشهر بنت چاهان، پروژه راهسازی نیکشهر به بنت، تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع شرکت چراغ و مجتمع گلخانه‌ای نیکشهر بازدید و بر بهره برداری پروژه‌های نیمه تمام در زمان بندی پیش بینی شده تاکید کرد.

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان نیکشهر گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان سیستان و بلوچستان و تخصیص اعتبار به پروژه‌های مهم عمرانی و نیمه تمام فصل جدیدی از پیشرفت و آبادانی برای مردم سیستان و بلوچستان باز خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای اتمام پروژه‌های مهم و نیمه تمام افزود: خوشبختانه پروژه‌های عمرانی مهمی در سطح استان به ویژه در شهرستان نیکشهر در حال اجرا است که بهره برداری از آن‌ها روند توسعه را تسریع خواهد بخشید.

وی بیان کرد: با اتمام پروژه‌های در دست اقدام و با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی که مورد توجه ویژه دولت نیز است و با برقراری مناسبات تجاری و ترانزیت بین استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از محور نیکشهر به بشاگرد شاهد رشد و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای باشیم.

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر نیز در تشریح اقدامات و پروژه‌های در حال انجام شهرستان نیکشهر گفت: کریدور شرق به غرب باقرار داد‌هایی جداگانه در سال ۹۹ به شرکت‌های امید بُتن و ایران پل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیاردتومان از بخش اعتبارات جهش تولید پسکرانه‌های توسعه سواحل مکران برای احداث و بازسازی در قالب پروژه نیکشهر-بنت-توتان و توتان-بشاگرد واگذار شده است که با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۰٪ درحال انجام می‌باشد.

هاشمزهی افزود: مضاف بر این نیز کریدور شمال به جنوب در قالب پروژه احداث راه فنوج-بنت-چاهان و در ادامه چاهان به زرآباد توسط شرکت شاداب نیکشهر با پیشرفت فیزیکی ۶۰٪ در حال کار می‌باشد.

فرماندار شهرستان نیکشهر در ادامه تصریح کرد: ۲۳۷ کیلومتر پروژه فیبر نوری در سفر دی ماه ۹۹ وزیر ارتباطات به استان مصوب شده است که ۲۲۵ کیلومتر آن با عنوان پروژه نیکشهر به بنت_چاهان با هدف پوشش ۳۰ سایت اصلی و ۳۹ سایت وابسته و ایجاد ارتباط پایدار مرکز بخش بنت با ابلاغ ۴۵۲ میلیارد ریال اعتبار به مخابرات استان و قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است که این پروژه با ۴۹ کیلومتر حفاری و ۳۲ کیلومتر کابل گذاری و پرکاری حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین گفت: تاسیسات گاز مایع شرکت چراغ در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار و اشتغالزایی مستقیم ۲۰ نفر با سرمایه گذاری اولیه ۶ میلیارد تومان هزینه توسط سرمایه گذار، ۹۵ درصد از کار آن انجام شده است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه عنوان کرد: زمین مجتمع گلخانه‌ای شهرستان نیکشهر ۵۰ هکتار می‌باشد که ۳۰ هکتار آن آماده سازی شده است که طی دو سال گذشته شرکت گل بهار مکران درخواست ۵ هکتار از زمین مجتمع را داده است که مرحله واگذاری زمین آن انجام شده و همچنین یک هکتار گلخانه هیدروپونیک نیز آماده بهره برداری می‌باشد.

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر با قدر دانی از نگاه توسعه محور دولت به شهرستان نیکشهر گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان با ۴۹٫۵درصد رشد نسبت به اول سال مبلغ ۳۲۸میلیارد و ۹۲۹میلیون تومان می‌باشد که مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۴۲میلیون تومان (۴۸٫۳۵٪) به ۲۴۹ پروژه اختصاص پیدا کرده است که امید است تا پایان سال با افزایش اعتبارات شاهد بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار