معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: درحوزه فولادسازی نیازی به واردات نداریم و تکمیل زنجیره تولید در کارخانه‌های فولاد حائز اهمیت است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور که با همراهی سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از کارخانه فولاد مکران منطقه آزاد چابهار دیدن کرد گفت: فایده تکمیل زنجیره تولید کارخانه فولاد این است که ارزش افزوده آن بالاتر می‌رود و ازطرفی به واردات این حوزه نیاز نداریم که زمانی نوساناتی که در بحث واردات بوجود بیاید روی تولید کارخانه تاثیر داشته باشد.

وی گفت: در طرح نهایی کارخانه، تکمیل زنجیره تولید مهم است.

محمدحسن پارسا مدیرعامل کارخانه فولاد مکران نیز گفت: بخش خصوصی ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه آورده و طی یک هفته سرمایه را به ۳۰۰ میلیارد تومان رساند و در مرحله دیگر که مردادماه امسال بود توانست ۳۰۰ میلیارد تومان را به ۵۱۰ میلیارد تومان برساند.

وی گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه‌گذاری شده، اما قسمت اِل سی اسنادی که فرستادیم و آماده پرداخت بود به مشکلاتی برخورده و فعلا کاری انجام نشده و پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد است.

بازدید از مجتمع پتروشیمی، چند واحد تولیدی و اقتصادی، اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، حاشیه‌نشینی و بیمارستان چابهار، اسکله صیادی بریس و مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری ازجمله برنامه‌های معاون اقتصادی و مشاور رییس جمهور در سفر به چابهار و شهرستان‌های حوزه سواحل مکُران است.

معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.

چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را هم یدک می‌کشد و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشور‌های منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند برخی کشور‌های همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود».

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار