نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر رای دهندگان آمریکایی از وقوع خشونت‌های مرتبط با انتخابات در سال ۲۰۲۴ نگران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - این نگرانی‌ها پس از آن بوجود آمد که سه ژنرال سابق ارتش آمریکا در خصوص خطر ایجاد جنگ داخلی بر سر رقابت برای تصاحب کاخ سفید ابراز نگرانی کردند، هرچند برخی کارشناسان چنین هشدار‌هایی را کم اهمیت جلوه داده اند.

پایگاه اینترنتی نیوزویک گزارش داد از هر پنج رای دهنده‌ای که در تازه‌ترین نظرسنجی یوگاو YouGov برای دانشگاه ماساچوست آمهرست (UMass Amherst) شرکت کردند، سه نفر (۶۲ درصد) نسبت به بروز خشونت در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا ابراز نگرانی کردند.۴۶ درصد از شرکت کنندگان دمکرات بسیار ابراز نگرانی کردند، در حالی که ۳۴ درصد دیگر تا حدودی نگران بودند. فقط ۱۳ درصد اعلام کردند خیلی نگران نیستند و شش درصد اصلاً نگران نبودند.

نگرانی در میان جمهوری‌خواهان شرکت کننده در نظرسنجی کاهش یافته است و ۱۶ درصد گفتند بسیار نگران هستند و ۲۵ درصد اعلام کردند تا حدودی نگران بودند. ۳۴ درصد دیگر اظهار کردند خیلی نگران نیستند و ۲۵ درصد گفتند اصلاً نگرانی ندارند.

مستقل‌ها در مورد خشونت احتمالی به طور مساوی تقسیم شدند و ۵۷ درصد اظهار داشتند یا "بسیار نگران" یا "تا حدودی نگران" هستند.

در نظرسنجی دانشگاه ماساچوست که توسط موسسه یوگاو انجام شد هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند. این نظرسنجی از ۱۴ تا ۲۰ دسامبر انجام شد و ضریب خطای آن ۳/۱ درصد بود.

ریموند لا راجا، استاد علوم سیاسی دانشگاه ماساچوست در امهرست و معاون مدیر این نظرسنجی گفت: «وقایع کنگره آمریکا در ششم ژانویه بر روی بسیاری از رای دهندگان اثر طولانی مدت گذاشته است.»

سه نفر از هر پنج نفر از احتمال بروز خشونت‌های مربوط به نتایج انتخابات می‌ترسند و دموکرات‌ها دو برابر بیشتر از جمهوری خواهان نگران هستند.

ژنرال‌های سابق آمریکا در مقاله‌ای که در ماه دسامبر در روزنامه واشنگتن پست منتشر کردند از شورش احتمالی در سال ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کردند. پال ایتون، و آنتونیو ام. تاگوبا ژنرال‌های بازنشسته به ژنرال استیون ام. اندرسون پیوستند و از قانونگذاران خواستند تا برای جلوگیری از بروز چنین صحنه‌های شبیه جنگ و تلاش برای کودتا اقدامی انجام دهند. آن‌ها در مورد احتمال شکست کامل زنجیره فرماندهی در خطوط حزبی و خطر ظهور یک دولت در سایه که ممکن است توسط یک نامزد بازنده رهبری شود، هشدار دادند.

در سال گذشته، حامیان ترامپ نسبت به انتخاباتی که به زعم آن‌ها در آن تقلب شده بود، دچار هیجان شدند، و بسیاری از قانونگذاران فعلی حزب جمهوری خواه ادعا‌های او را مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات تکرار کردند.

نظرسنجی دانشگاه ماساچوست در امهرست نشان داد تقریباً از هر ۱۰ جمهوری‌خواه، هشت نفر معتقد نیستند که بایدن به‌طور قانونی انتخاب شده است و به این ادعای بی‌اساس ادامه می‌دهند که در انتخابات ۲۰۲۰ به نوعی تقلب شده است. در اوایل این هفته، بایدن در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد شورش ششم ژانویه کنگره آمریکا، روایت ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات را به چالش کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار