مقامات دونتسک اعلام کرده‌اند قصد دارند طی چند روز، هزاران نفر از غیرنظامیان را تخلیه کرده و به روسیه بفرستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته وزارت شرایط اضطراری جمهوری دونتسک، حدود ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان دونتسک تخلیه شده و به روسیه فرستاده خواهند شد.

به گزارش مسکو تایمز، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، صف‌های طولانی اتوبوس‌هایی را نشان می‌دهد که در انتظار تخلیه غیرنظامیان هستند. همچنین تصاویر ساکنانی را نشان می‌دهند که اندکی پس از اعلام تخلیه پشت دستگاه‌های خودپرداز بانک صف کشیده‌اند.

دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری دونتسک، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که تخلیه با روسیه هماهنگ شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت که دولت روسیه به هر «پناهنده‌ای» که از دونباس وارد کشور شود، ده‌هزار روبل معادل ۱۳۰ دلار پرداخت خواهد کرد. پوتین همچنین به رئیس وزارت شرایط اضطراری دستور داد تا فوراً به منطقه روستوف جنوبی روسیه پرواز کند تا تخلیه و ورود را سازماندهی کند.

پوشیلین، رهبر دونتسک با اشاره به نیرو‌های مستقر شده اوکراینی در نزدیکی مرز بین دو منطقه گفت که اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای حمله به منطقه دونباس است. وی گفت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به زودی به ارتش دستور می‌دهد که حمله کرده و طرحی را برای حمله به قلمرو جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک اجرا کند.»

روز گذشته، استقلال‌طلبان منطقه دونباس اعلام کردند اوکراین چندین بار آتش‌بس یا همان توافقنامه مینسک را نقض کرده و در مواضع آن‌ها آتش گشوده است. رئیس‌جمهور روسیه معتقد است تنها راه خروج از این تنش‌ها پایبندی به «مینسک» است، اما اوکراین قصد ندارد به آن عمل کند.

توافقنامه مینسک در فوریه ۲۰۱۵ بین روسیه و اوکراین امضا شد. خروج پرسنل نظامی از منطقه، از سرگیری روابط اقتصادی و اصلاح قانون اساسی در اوکراین از مفاد این توافق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار