اتحادیه اروپا هیئتی را برای نظارت بر انتخابات لبنان اعزام می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد هیئتی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است در ماه مه برگزار شود، به این کشور اعزام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام به دعوت دولت لبنان انجام می‌شود.

به گزارش آرتی عربی، در این بیانیه آمده است: تیم اصلی هیئت ناظران متشکل از ۱۰ کارشناس است که ماه آینده وارد بیروت خواهند شد و در ماه آوریل ۳۰ عضو دیگر به این هیئت می‌پیوندند و در مناطق مختلف این کشور برای نظارت بر کمپین‌های انتخاباتی، روند رأی گیری و شمارش آرا مستقر می‌شوند.

«گئورگی هالونی»، عضو ارشد ناظران این تیم گفت: پس از اعزام هیئت‌های اتحادیه اروپا در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ به لبنان، این بار چهارم است که ناظرانی به این کشور اعزام می‌شوند.

جوزپ بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز عنوان کرد که اعزام هیئت ناظر تأییدی برحمایت اروپا از دموکراسی در لبنان است.

او گفت: «برگزاری انتخابات قبل از هرچیز حق ملت لبنان است و دولت لبنان به اقتضای مسئولیت حاکمیتی باید آن را پیگیری کند».

به دستور رئیس جمهور لبنان انتخابات مجلس نمایندگان لبنان برای افراد مقیم در ۱۵ مه و برای کارمندان شرکت کننده در روند برگزاری انتخابات در ۱۲ مه و در ۶ و ۸ ماه مه برای افراد غیر مقیم در خاک لبنان برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار