نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های زیاد اما نهفته است که باید همت مسوولان به سمت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها باشد.

 حجت الاسلام مصطفی محامی  در نشست با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)،  گفت: برای مردم چندان مهم نیست کدام دولت روی کار است، نکته مهم معطل نماندن، رفع مشکلات و برداشتن موانع از سر راه آنهاست.

او گفت: اگر مسوولان این احساس را داشته باشند که مشکل مردم، مشکل خود آنهاست، قطعا موانع و دغدغه‌ها در سطح جامعه کمتر خواهد بود.

به گفته امام جمعه زاهدان نقش افرادی که در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال خدمت رسانی هستند بسیار مهم بوده چرا که جامعه هدف آنها هم گسترده است و هم اقشار تاثیرگذار در اقتصاد و صنعت و اشتغال را شامل می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: باید از فرصت خدمت به مردم بهترین استفاده را برای رفع موانع، مشکلات و کسب رضایت حداکثری جامعه را برد.

او گفت: مردم سیستان و بلوچستان شایسته بهترین خدمات هستند و امیدواریم که با همت و تلاش افراد دست اندرکار این مهم برای مردم سختکوش بیش از گذشته رقم بخورد.

۲۸ هزار نفر، تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این دیدار  گفت: بر اساس رویکرد دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت قرار دادن مقوله اشتغال و کارآفرینی در کشور، این استان در سال ۱۴۰۱ بر اساس تقسیم بندی و تعهد ایجاد شده از سوی وزارت متبوع، باید برای ۲۸ هزار نفر زمینه اشتغال را فراهم سازد.

حامد آرامش  می گوید: این میزان اشتغال با تلاش و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی دخیل در امر اشتغال دست یافتنی است و امیدواریم این رویکرد منتج به جهش اشتغال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ شود.

او گفت: برای نظارت و پایش بر روی تعهد ایجاد شده، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه "رصد" را رونمایی کرده است که به شکل آنلاین، روزانه عملکرد استان‌های کشور را ارزیابی می‌کند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: در این استان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعالیت می‌کنند که با برنامه‌هایی که در نظر داریم، امیدواریم سال آینده در حوزه صادرات استان نقش محوری را ایفا کنند.

او گفت: موضوع دیگری که در سال آینده به شکل جدی از آن حمایت می شود، بخش مشاغل خانگی در استان است، چرا که با توجه به فرصت ها و مزیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی سیستان و بلوچستان، در هر نقطه از این استان پهناور می‌توان با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را در این حوزه ایجاد کرد.

آرامش به فعالیت شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اکتشاف، استخراج و فرآوری برخی از معادن استان هم اشاره کرد و  گفت: امیدواریم سال آینده با اقدامات جهادی که صورت می پذیرد، شاهد گشایش اقتصادی و رونق اشتغال در کشور بویژه سیستان و بلوچستان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار