فرماندار زرند گفت: تاکنون هزار و ۹۲۱ مسافردر زرند اقامت کرده اند که این رقم نشان از رشد ۵۰ درصدی آمار مسافران نسبت به نوروز۹۷ دارد.

سیدرضا حسینی گفت: هزار و ۹۲۱ مسافر از ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین در واحد‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، هتل و مسافرخانه‌ شهرستان زرند اقامت کرده اند که این رقم نشان از رشد ۵۰ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه در نوروز ۹۷  دارد.

او می گوید: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۳۶ نفر نیز از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان بازدید کرده اند که این عدد به غیر  بازدید از اماکن و بقاع متبرکه  است. 

به گفته‌ فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان زرند بازار زرند، چهاربرجی شاهرخ خانی بخش یزدان آباد، قلاع کهنه، نو و نیز کوچک ترین قلعه‌  خشتی ایران به نام «دیوو» در شعبجره و روستای تاریخی و ثبت ملی گیسک بیشترین بازدید‌ها را در بخش جاذبه‌های تاریخی  و روستا‌های باب تنگل قدمگاه، سرباغ حتکن، ده اصغر، گرگاک و دشتخاک نیز بیشترین بازدیدکنندگان در بخش جاذبه‌های طبیعی را به خود اختصاص داده اند.

او به شروع موج دوم سفر‌های نوروزی و برگزاری جشنواره‌های بازی با شن (شن‌های روان) در دهزوئیه و جشنواره روستایی ختم سربنان در ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه پرداخت و گفت: پیش بینی می‌کنیم که آمار‌های اقامتی و نیز بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و معنوی در موج دوم سفر‌های نوروزی به ۳ برابر نسبت به موج اول افزایش یابد.

فرماندار شهرستان زرند از فعال بودن ۱۵ واحد بوم گردی، مجتمع گردشگری، مسافرخانه و هتل فرهنگیان به صورت دائم خبر داد. 

محمداسلامی هم گفت: با پیگیری و تاکید فرماندار شهرستان زرند، علی رغم  فعالیت نکردن برخی از دستگاه‌های اجرایی به دلیل شرایط خاص کرونا، امسال بحث هم افزایی دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر بسیار پررنگ تر از قبل شده است. 

او می گوید: حضور با کیفیت و موثر سایر دستگاه‌ها به افزایش آمار اقامتی و نیز رضایتمندی عمومی تبدیل شده است.

 رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: ظرفیت اسکان و اقامت مسافران نوروزی امسال نسبت به نوروز ۱۳۹۷ به ۵ برابر افزایش یافته و از این حیث هیچ دغدغه‌ای نسبت به پذیرش میهمانان و مسافران نوروزی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار