گروه‌های مقاومت فلسطین، عملیات استشهادی در تل آویو را تبریک گفتند و آن را پاسخی به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان قلمداد کردند.

در پی عملیات استشهادی به تل آویو  و کشته و زخمی شدن ۱۱ شهرک نشین صهیونیستی، مشیر المصری از رهبران حماس با صدرو بیانیه‌ای این عملیات را پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آن توصیف کرد و گفت که ملت فلسطین هرگز ظلم و ستم را نمی‌پذیرد و این پاسخی سریع به اجلاس خفت و خواری در النقب بود.

کتائب  شهدای الاقصی، وابسته به بازوی نظامی جنبش فتح، نیز عملیات قهرمانانه در محله «بنی براک» را تبریک گفت و این  عملیات پاسخی طبیعی به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین خواند.

حمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک برای این عملیات گفت: «عملیات قهرمانانه تل آویو را که یکی دیگر از عملیات‌های دلاورمردان فلسطین در عمق اراضی اشغالی بود، تبریک می‌گوییم. دشمن صهیونیستی گمان می‌کرد که عملیات‌ها در ماه رمضان در کرانه باختری، قدس و غزه آغاز خواهد شد، اما عملیات‌های قهرمانانه سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ این رژیم را غافلگیر کرد. این عملیات‌ها بیانگر وحدت خون و جغرافیا در فلسطین است.»

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: «پاسخ به جنایات و تروریسم اشغالگران حق مشروع همه مردم ما است تا زمانی که از سرزمین ما خارج شود و ما عملیات قهرمانانه در تل آویو را تبریک می‌گوییم و به اشغالگران در مورد تشدید تخلفات و جنایات آن‌ها هشدار می‌دهیم.»

جبهه مردمی فلسطین نیز این عملیات قهرمانانه را گواه تازه‌ای بر پایبندی مردم فلسطین به رویکرد مقاومت همه جانبه توصیف کرد و گفت:  «ما از اجرای آن مغرور هستیم و توده‌های مردم خود را به نبرد و مقاومت برای دفاع از موجودیت، هویت و مقدسات فلسطین دعوت می‌کنیم».

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جهاد اسلامی گفت: پیام مردم ما در روز زمین این است که تا بازگشت و رهایی به این سرزمین پایبند هستند. خون هایی که در بئرالسبع ، الخضیره و تل الربیع ریخته شد و انتقام آنها گرفته شد، گواه وحدت موضع مردمی است که از حق خود عقب نشینی نمی کنند.

او گفت: از همه فلسطینی ها می‌خواهیم فعالیت‌های روز زمین را احیا کنند و با دشمن در تمام نقاط تماس درگیر شوند.

رسانه‌های صهیونیستی از دو تیراندازی همزمان در شهرک بنی براک در شرق تل‌آویو خبر دادند. بنا بر گزارش‌ها بر اثر این تیراندازی‌ها با مسلسل، پنج شهرک نشین کشته و شش تن زخمی شدند که حال آن‌ها بسیار وخیم ست. یک نفر از عاملان این عملیات نیز دستگیر و به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اگه خودشون بمبایی که به خودشون بستن رو منفجر کنن استشهادی نیست بلکه خودکشیه ولی اگه با تیر اندازی اونا منفجر بشه استشهادیه
آخرین اخبار