فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مزرعه استخراج ارز دیجیتال شامل ۴۹ دستگاه ماینر در بازرسی از یک کارگاه صنعتی درمنطقه سیستان کشف شد.

سردار احمد طاهری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی خود از راه‌اندازی مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه صنعتی در شهرستان هامون از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع، با دعوت از کارشناسان اداره برق استان به این کارگاه اعزام شدند و در بازرسی از محل تعداد ۴۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف کردند.

او گفت: ارزش کل میانر‌ها و متعلقات کشف شده بنا بر اعلام نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار طاهری گفت: پلیس دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده، و به شهروندان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از قطعی برق ناشی از فعالت غیرمجاز مزارع استخراج ارز و کمک به اقتصاد و آرامش جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار