رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به آموزش سالانه ۸۰۰ معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: با افتتاح دانشگاه جدید فرهنگیان این استان توانایی آموزش سالانه دو هزار معلم را دارد.

نشست خبری خبرنگاران با حضور رضا صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و بنیاد خیریه حامی دانشگاه‌های فرهنگیان، خیرین و مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

 صحرایی گفت: کرمان با نگین که در خود دارد پایتخت مقاومت جهان است و تاریخ کرمان گسترده و وسیع است و پرورش دهنده فرزندانی بزرگ مانند شهید سلیمانی است و شهید سلیمانی یکی از بزرگترین ستارگان ایران است.

او گفت: شهید سلیمانی یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین افراد جهان است که آیندگان هم زیاد در مورد آن صحبت می‌کنند.

به گفته او سابقه پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان بیشتر ازهفتاد درصد دانشگا‌های کشور است و اینجا معلم تربیت می‌شود و معلم پروری خیلی اهمیت دارد و همه عالمان از دامان معلم‌ها برمی خیزند.

صحرایی می‌گوید: شان معلم بالا است، چون آینده ساز است اگر معلم درست تربیت شود همه جا درست می‌شود.

به گفته او اینجا معلمی تربیت می‌شود که بذر علم و عالم پروری را می رویاند به خیران توصیه می کنم بیایید دانشگاه فرهنگیان بسازید.

او گفت: در استان کرمان هم اکنون ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو معلم حضور دارد و سالی ۸۰۰ معلم تحویل استان می‌دهند و هنوز این ظرفیت را دارد که فضا بیشتر شود و معلم بیشتری تربیت کنند اگر کرمان می‌خواد بجای سالی ۸۰۰ معلم سالی ۲ هزار معلم تحویل بدهیم باید فضا و مکان را فراهم کند و خیرین نیک سیرت به کمک بیایند.

او گفت:در سهمیه استخدامی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر استخدام می‌کنیم و امسال ۳۴ هزار معلم جذب می‌شود.

به گفته او ۱۹۰ هزار معلم نیاز داریم، ولی شرایط استخدام را نداریم اما برنامه داریم برای دانشگاه فرهنگیان استاد تربیت کنیم.

اعظمی ،رئیس هیئت مدیره بنیاد حامی دانشگاه فرهنگیان گفت: امروز کلنگ دانشگاه جامع شهید سلیمانی فرهنگیان در کرمان زده شد و البته بعد از ساخت برآورد کامل هزینه اعلام می شود.

او می‌گوید: کرمان پهناورترین استان کشور است امیدواریم ساخت دانشگاه کمک بزرگی به این استان کند و قرار است شش هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش شود و سالانه هزارو پانصد معلم آموزش می بینند.

احمدی مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه‌ فرهنگیان کشور گفت:دانشگاه فرهنگیان به فضای جدیدی نیاز داشت و بعضی فضا‌های دانشگاه فرهنگیان فرسوده است و خیرین در امر باید کمک کنند.

حجت الاسلام توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان می گوید: برای ساخت دانشگاه روی دو بودجه حساب کردیم یکی بودجه ملی است و دیگری کمک خیران که امیدواریم اصناف و بنگاه های اقتصادی به این موضوع ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار