منابع آگاه اعلام کردند وزیر خزانه داری آمریکا ماه آینده به کره جنوبی سفر و با مقامات این کشور درباره پیونگ یانگ و مسکو گفتگو خواهد کرد.

سفر جنت یلن با هدف گفتگو درباره افزایش نرخ تورم، تحریک‌ها علیه روسیه و همچنین تحریم‌های احتمالی بیشتر کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این منابع همچنین اعلام کردند: یلن در جریان سفر خود به آسیا برای شرکت در نشست مقامات مالی گروه ۲۰، با مقامات ارشد کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است. جزئیات این سفر هنوز نهایی نشده، اما یلن در این سفر با پارک جین، وزیر خارجه و چوکیونگ هو، وزیر دارایی کره جنوبی در خصوص کره شمالی دیدار می‌کند.

رسانه‌های دولتی روز جمعه اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور تقویت توانایی دفاعی خود را در پایان نشست با مقامات ارشد نظامی صادر کرده که این منجر به گمانه زنی‌هایی در کره جنوبی شده است مبنی بر این که پیونگ یانگ احتمالا سلاح‌های هسته‌ای را به زراد خانه خود اضافه می‌کند پارک در دیدار هفته گذشته با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد برای مقابله با تحریکات کره شمالی قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل نیاز است، پیونگ یانگ باید با یک اتحاد روبه رو شود.

انزوای کره شمالی از نظام مالی جهانی نیز این کشور را در برابر تحریم‌های اعمال شده آمریکا و دیگر کشور‌ها مقاوم و سر سخت کرده است.

یکی از این منابع همچنین اعلام کرد یلن در سفر خود به سئول قصد دارد درباره اثر بخشی تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه در پی جنگ این کشور در اوکراین نیز گفتگو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار