به دلیل تشدید مشکلات اقلیمی و کاهش ذخایر گازی، پیش‌بینی می‌شود شبکه‌های تامین برق آمریکا امسال تابستان با مشکل مواجه شوند.

شرکت‌های برق آمریکا با مشکل عرضه مواجه هستند و این امر ممکن است توانایی آن‌ها را برای روشن نگه‌داشتن چراغ‌ها آن هم در فصلی که کشور به سوی گرمای تابستان و اوج طوفان‌ها می‌رود، مختل کند.

به گزارش رویترز، رویداد‌های آب و هوایی شدید مانند طوفان، آتش‌سوزی و خشکسالی در آمریکا رایج‌تر می‌شوند و در همین حال انتظار می‌رود مصرف برق در تابستان امسال به بالاترین حد خود برسد؛ امری که می‌تواند شبکه‌های برق را تحت فشار قرار دهد.  شرکت‌های برق درباره محدودیت‌های تامین تجهیزات نیز هشدار داده اند. این شرکت‌ها همچنین برای تامین ذخایر گاز طبیعی در فصل زمستان به مشکل برخورده اند.

برخی از شرکت‌های برق قبلاً به دلیل گرما با مشکلاتی روبرو شده اند. اپراتور شبکه تگزاس پس از تعطیلی غیرمنتظره چندین نیروگاه در طول موج گرمای اولیه در اواسط ماه مه، مجبور شد از مشتریان بخواهد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. در اواسط ماه ژوئن نیز، پس از اینکه طوفان به خطوط انتقال برق در اوهایو آسیب رساند، برق بیش از ۲۰۰ هزار خانه و کسب و کار قطع شد.

آمار‌های موسسه رفینیتیو نشان می‌دهد تابستان تازه شروع شده است، اما آب و هوای آمریکا تاکنون حدود ۲۱ درصد گرم‌تر از حد معمول ۳۰ سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۲۲ ۰۸ تير ۱۴۰۱
چقدر دلسوز مردم امریکایبن خب به شما چه از قطعی برق تو ایران بگین
آخرین اخبار