دولت استرالیا از ساکنان ساحل شرقی این کشور که بسیار پرجمعیت است، خواست خود را برای قطعی برق آماده کنند.

دولت استرالیا روز سه‌شنبه از ساکنان ساحل شرقی این کشور که بسیار پرجمعیت است، خواست خود را برای قطعی برق آماده کنند، این در حالی است که این کشورِ تولیدکننده بزرگ زغال‌سنگ و گاز دچار بحران انرژی شده است.

اداره تنظیم مقررات بازار انرژی استرالیا هشدار داد ایالت‌های کوئینزلند و نیو ساوت ولز که در مجموع بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارند، احتمالا باید منتظر کمبود برق باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر حزب کارگر که به تازگی انتخاب شده است، محافظه کاران را که از حدود ده سال پیش در راس قدرت بوده اند، مقصر بحران انرژی می‌داند.

او در بریزبن به خبرنگاران گفت: «اکنون پیامد‌های شکست دولت قبلی را در اجرای سیاست انرژی احساس می‌کنیم.»

نخست وزیر استرالیا گفت: «همه چیز روی میز است» و دولت وی در حال بررسی راه‌های کاهش بحران است که در هفته‌های نخست دولت چپ میانه او حاکم بود.

استرالیا یکی از سه تولید کننده بزرگ گاز و زغال سنگ در جهان است، اما تقریباً یک چهارم نیروگاه‌های حرارتی در ساحل شرقی این کشور در حال حاضر به علت خرابی یا تعمیرات و نگهداری تعطیل است.

همچنین جنگ در اوکراین باعث افزایش تقاضا برای صادرات گاز استرالیا شده است و به این ترتیب هرگونه مازادی که ممکن است کمبود را در بازار داخلی کاهش دهد، جذب می‌شود.

علاوه بر این مشکلات عرضه در سواحل شرقی تشدید شده است و تامین کنندگان برق را بر آن داشت تا از خانوار‌ها بخواهند مصرف انرژی خود را محدود کنند.

کریس بوون، وزیر انرژی استرالیا روز سه‌شنبه به مردم هشدار داد که باید «منتظر زمستانی سخت» باشند. عوامل مختلفی از جمله دمای پایین، تعطیلی نیروگاه‌های زغال سنگ، فشار‌های ژئوپلیتیکی و سیل بی سابقه در ساحل شرقی می‌تواند منجر به یک بحران شود.

بر اساس آمار‌های رسمی، در سال گذشته میلادی ۷۱ درصد برق از سوخت‌های فسیلی و ۵۱ درصد تنها از زغال سنگ تامین می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار