وزارت خارجه روسیه از شبهه افکنی کشورهای غربی درباره امنیت غذایی جهان انتقاد کرد.

گندم‌های صادراتی از اوکراین به جای رفتن به طرف آفریقا در حال حرکت به طرف اروپا هستند.

به نقل از راشاتودی، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: متاسفانه حتی یک کشتی حامل غله اوکراین به طرف کشور‌های آفریقایی نمی‌رود. بیشتر آن‌ها تاکنون به طرف بنادر کشور‌های غربی حرکت می‌کنند و بار آن‌ها تنها گندم نیست و علاوه بر آن غله و روغن آفتابگردان هم صادر می‌شود. این شک و شبهه‌ها را درباره روراست بودن کشور‌های غربی درباره امنیت غذایی جهان و توافق غله ایجاد می‌کند.

با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را به تهدید امنیت غذایی جهان متهم کرد. در بیانیه بلینکن که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده آمده است: دولت روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره تبعات جنگ ویرانگر و از جمله نبود امنیت غذایی ادامه می‌دهد. دولت روسیه باید از استفاده از غذا به عنوان یک اسلحه خودداری کند و به اوکراین اجازه دهد که غله خود را به میلیون‌ها نفر از مردم گرسنه در خاورمیانه (غرب آسیا) و آفریقا برساند تا بتوانند تغذیه کنند.

مقامات اوکراینی وعده صادرات ۶۰ میلیون تنی غلات و دانه‌های روغنی را طی چند ماه آینده داده اند. از زمان آغاز جنگ اوکراین بهای مواد غذایی از جمله گندم و روغن خوراکی شاهد افزایش بوده است، زیرا اوکراین و روسیه از بزرگترین صادرکنندگان این کالا‌ها هستند.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ای کارد تو شکم اروپا بخورد که هر چه بخورد کمش است. پس افریقایی شکم ندارد؟ ای خدا شکم اروپا را پاره کند.
آخرین اخبار