رئیس جمهور فرانسه قرار است طی روزهای آینده به الجزایر سفر کند.

کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است طی روز‌های ۲۵ تا ۲۷ اوت از الجزایر دیدن کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این سفر با هدف تعمیق روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های فرانسه و الجزایر در برابر چالش‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

فرانسه و الجزایر امیدوارند به مجموعه‌ای از سوء تفاهم‌ها و تنش‌ها که با فراخواندن سفیر الجزایر در اکتبر سال ۲۰۲۱ و پس از اظهارات مکرون درباره نظام سیاسی - نظامی الجزایر و مردم این کشور به اوج رسید پایان دهند.

تصمیم سال گذشته پاریس به کاهش ۵۰ درصدی صدور روادید برای اتباع الجزایر و اظهارات سراسر نژادپرستانه مکرون به زیرسئوال بردن وجود ملت الجزایر قبل از استقلال، آنجا که گفت ملت الجزایر قبل از سال ۱۹۶۲ وجود نداشته و از استعمار عثمانی به فرانسه تحویل داده شد و تاریخی که برای الجزایر وجود دارد توسط نظامیان این کشور ساخته شده است، کافی بود تا آتش زیر خاکستر اختلافات شعله‌ور شود و نخستین جرقه جدی این آتش هم با سخنان مکرون زده شد.

مکرون برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور فرانسه به الجزایر سفر می‌کند. سفر پیشین وی در سال ۲۰۱۷ به این کشور ۱۲ ساعته بود.الیزه اعلام کرد مکرون از الجزیره و اوران در غرب کشور بازدید خواهد کرد. مکرون و عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر امروز درباره این سفر تلفنی گفتگو کردند.

مکرون در این گفتگوی تلفنی از بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های الجزایر اظهار تأسف و با خانواده‌های قربانیان اظهار همدردی کرد. بر اثر آتش سوزی‌های گسترده در شمال الجزایر تاکنون ۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مکرون همچنین به رئیس جمهور الجزایر و همه مردم این کشور در خصوص قربانیان آتش سوزی‌های گسترده چند روز اخیر تسلیت گفت. بنابر اعلام کاخ الیزه مکرون به رئیس جمهور الجزایر پیشنهاد کرد که برای مقابله با آتش به این کشور کمک زمینی و هوایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بخاطر آتش گرفتن جنگلها برای مردم الجزایر لازم نیست تسلیت بگویی.
بلکه بخاطر قتل عام میلیونها الجزایری باید عذرخواهی رسمی بکنی و غرامت بدهی.
شعارهای همه شماها دروغی بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
فرانسه میلیونها نفر الجزایری را به قتل رسانده حالا برای ماله کشی و ماست ما لیزاسیون میخواهد برود سرشان کلاه بگذارد و برگردد الجزایری ها باید هوشیار باشند فریب این ضد اسلام مکار را نخورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
فرانسه به جبران جنایاتش در الجزایر باید بیست میلیون گرین کارت به الجزایریا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
باید غرامت بپردازند.
آخرین اخبار