پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه و پایگاه این کشور در میدان نفتی «العمر» هدف حمله راکتی قرار گرفت.

مجموعه ای از انفجارهای مهیب پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه را لرزاند که صدای آن در سراسر روستاها و شهرهای حومه شمالی این استان شنیده شد.

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله راکتی به دو پایگاه نیرو‌های آمریکایی در سوریه ۳ نظامی این کشور مجروح شدند.

بالگرد‌های تروریست‌های آمریکایی با انجام عملیات ویژه اقدام به هدف قرار دادن مکان‌هایی کردند که مواضع نظامیان این کشور را هدف قرار داده بودند. در این عملیات ۲ یا ۳ تن جان باختند.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی گزارش داد که در نتیجه حمله موشکی از طرفهای ناشناخته، انفجارهایی قوی پایگاه میدان گازی کونیکو را لرزاند که بلافاصله پس از آن پرواز سنگین هواپیماهای جنگی ارتش آمریکا بر فراز منطقه در تلاش برای شناسایی محل سکوهای پرتاب این راکت ها و مهاجمان انجام شد.

المیادین هم به نقل از منابع خود در سوریه گزارش داد بالگردهای ائتلاف بین المللی به شکل گسترده در آسمان دیرالزور به پرواز در آمده اند. بلافاصله پس از حمله، آمبولانس‌ها برای انتقال کشته‌ها و مجروحان احتمالی به منطقه اعزام شدند و شبه‌نظامیان وفادار به آمریکا برای محافظت از این پایگاه آمریکایی، مستقر شدند.


بیشتر بخوانید:


علاوه براین، کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز گزارش داده است که در میدان نفتی «العمر» در نوار مرزی عراق سوریه نیز انفجار مهیبی رخ داده است. طبق این گزارش، پایگاه ارتش آمریکا در این میدان نفتی العمر با ۵ فروند راکت فجر یک مورد هدف قرار گرفته است.

روز جمعه نیز بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در بزرگترین میادین نفتی سوریه مورد حمله حمله قرار گرفته بود؛ به گونه ای که چند موشک پایگاه نظامی نیروهای اشغالگر آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق شهر دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داده و به دنبال آن هواپیماهای جنگی آمریکا به طور گسترده بر فراز این منطقه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۲:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
تنها راهه مذاکره با آمریکا از بین بردن کامل پایگاه های تروریستی شیطان بزرگ
آخرین اخبار