سخنگوی پنتاگون اعلام کرد واشنگتن علاوه بر تجهیزات نظامی ۲۰۰ ژنراتور برای تامین برق به اوکراین ارسال می‌کند.

آمریکا امروز چهارشنبه بسته کمکی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد که شامل ژنراتور‌هایی برای مقابله با قطع برق ناشی از حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی است.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ پت رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰۰ ژنراتور برای کاهش فشار روی شبکه برق و تامین نیاز‌های نیروی غیرنظامی و نظامی در نظر گرفته شده اند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد این بسته همچنین شامل مهمات برای سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته ناسامس و موشک‌انداز‌های دقیق هیمارس، به‌علاوه مسلسل‌های سنگین برای مقابله با پهپاد‌های روسی و بیش از ۲۰ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک است.
در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین، زیرساخت‌های انرژی اوکراین تا حد زیادی تخریب شده و این به قطع برق میلیون‌ها نفر منجر شده است. قطع برق در کی یف پایتخت اوکراین باعث شده بسیاری از شهروندان خانه‌های خود را ترک کنند و دولت بخش‌هایی از شهر را تخلیه کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کل کمک‌های واشنگتن به اوکراین از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور در ژانویه ۲۰۲۱ به حدود ۱۹.۷ میلیارد دلار رسیده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما تا زمانی که طول بکشد به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم تا بتواند به دفاع از خود ادامه دهد و در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره قرار گیرد.»

دیروز نیز سناتور‌های آمریکایی با تشکیل گروه دوحزبی از دولت بایدن خواستند کی یف را به پهپاد‌های پیشرفته مسلح کند.

مولداوی سفیر روسیه را به دلیل قطع برق احضار کرد

اولگ واسنتسف، سفیر روسیه امروز چهارشنبه در پی خاموشی برق که در بحبوحه حملات روسیه به شبکه برق اوکراین رخ داد، توسط وزارت امور خارجه مولداوی احضار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۲:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
ولی جالبه ها
نمیدونم چرا فقط کمک نظامی ما به سوریه دیده میشه درحالی که فقط همین بسته کمکی به اوکراین از کل بودجه نظامی ما بیشتر است
توجه داشته باشین فقط بسته اوکراین
کمک به سایر کشورهای اروپایی یا تایوان و استرالیا و کره و ... اینا رو حساب نکردم
#روشن-بینی
#واقعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
ما همیشه طرف مظلومیم ولو مظلوم یه ابر قدرت باشه و تو قضیه اوکراین روسیه مظلوم واقع شده
آخرین اخبار