مجلس نمایندگان آمریکا، پیش نویس قانونی را تصویب کرد که اعتصاب را برای کارگران خط آهن این کشور ممنوع کرده است.

بر اساس قانونی که مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد، اتحادیه‌های کارگری در این کشور مجبور هستند توافق ماه سپتامبر گذشته درباره افزایش حقوق‌ها را بپذیرند.
براساس گزارش المیادین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که پیش از این از کنگره خواسته بود مانع اعتصاب کارگران خط آهن شود، از تصویب این قانون استقبال و تاکید کرد این اعتصاب می‌توانست اقتصاد آمریکا را نابود کند.

پیش بینی شده بود که اگر تهدید کارگران خط آهن آمریکا به اعتصاب عملی شود، روزانه دو میلیارد دلار زیان به همراه خواهد داشت.

اتحادیه ملی راه آهن آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اعضای اصلی بزرگترین اتحادیه راه آهن کشور که نماینده خطوط راه آهن این صنعت است، قرارداد آزمایشی کار با راه آهن باری را رد کردند. دومین اتحادیه بزرگ ریلی کشور که نماینده مهندسان است، قرارداد خود را تصویب کرد. اما ناکامی شرکت‌ها در تصویب قراردادشان شکست دیگری در تلاش‌ها برای جلوگیری از اعتصاب است.

یکی از آن اتحادیه‌ها که قبلاً قرارداد پیشنهادی را رد کرده دوشنبه اعلام کرد تاریخ اعتصاب خود را به ۹ دسامبر بر می‌گرداند تا با تاریخ اعتصاب راهداران و دیگر اتحادیه‌ها هماهنگ باشد. تاکنون مدیریت راه‌آهن پیشنهاد‌های مذاکره‌کنندگان اتحادیه را برای اضافه کردن پرداخت دستمزد حین بیماری را به‌عنوان راهی برای کسب تاییدیه رد کرده است.

بایدن روز دوشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگار سی ان ان درباره اقدام برای جلوگیری از اعتصاب خطوط ریلی گفت: امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما برعکس ژوئیه که بایدن با معرفی هیئتی به دنبال یافتن راه حلی برای دو طرف بود، اکنون کنگره برای جلوگیری از اعتصاب در آمریکا وارد عمل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
چه مسخره به سرعت قانون از خودشون در می کنن. اعتصاب کارگران راه آهن ممنوعه یعنی چه. برای خودشون (آمریکا و نوچه هاش) ممنوعه چون به اقتصادشون خسارت هنگفت می زنه، اما برای کشور ما آزادی بیان و حقوق بشر حساب میشه. خسارت هم نداره همش هم منفعته. غربی های بی شرف دو روی ریاکار.
آخرین اخبار