رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد فقدان ریاست جمهوری چند هفته طول می‌کشد و نه چند ماه و این وضعیت لبنان را بر لبه آتش قرار داده است.

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که کشورش بر لبه آتش است و فقدان ریاست جمهوری چند هفته ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش «الحدث»، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز شنبه گفت: لبنان بر لبه آتش است و فقدان ریاست جمهوری چند هفته به طول می‌انجامد و نه چند ماه. بری تاکید کرد که یک حرکت جدی در آغاز سال جدید برای حل سریع پرونده ریاست جمهوری لازم است.

او افزود: مجددا تکرار می‌کنم که فقدان ریاست جمهوری چند هفته طول می‌کشد و نه چند ماه؛ وضعیت کشور تاسف آور است، بلکه بر لبه آتش است و این همان چیزی است که مستلزم اجماع بر انتخاب رئیس جمهوری و راه اندازی مجدد چرخ کشور است.

بری با اشاره به زمینه ساز بودن گفتگو برای حل بحران کنونی گفت: جایی برای انتخاب رئیس جمهوری جدید کشور بدون اجماع نیرو‌های سیاسی وجود ندارد. آنچه لازم است بدون تأخیر انجام شود این است که همه طرف‌ها چشم در چشم، با نیت روشن و مسئولیت خالصانه تا رسیدن به اجماع با یکدیگر باشند.

پارلمان لبنان از زمان پایان دوره میشل عون در اواخر اکتبر ۲۰۲۲ در انتخاب رئیس جمهوری جدید ناکام بوده است و تاکنون ۹ دفعه برای انتخاب رئیس‌جمهور رای‌گیری کرده است که هر بار با شکست مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار