بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان آذربایجان‌غربی پرداخت شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال برای جبران بخشی از خسارت وارده به اراضی بیمه شده کشاورزان این استان پرداخت شد.

بیت الله صادق زاده معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در مجموع برای پرداخت هزار و ۷۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی تشکیل پرونده شده که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان خسارت محصولات باغی بیمه شده استان نیز در دست بررسی است و در اسرع وقت نسبت به تعیین میزان و پرداخت آن اقدام خواهد شد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال زراعی جاری آذربایجان غربی با پوشش سطح بیمه بیش از ۱۱۰ هزار هکتار محصولات زراعی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

صادق زاده گفت: امسال نیز عملیات بیمه گری محصولات باغی در سطح استان با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

وی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی از مزایای بیمه کشاورزی مهمترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین جامعه هدف و گسترش روز افزون آن با هدف کمک به فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی در زمان وقوع حوادث است.

صادق زاده یادآور شد: کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات داشته باشند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.