در پی هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر این رژیم در امّان شدند.

رسانه‌های محلی اردن گزارش دادند که چندین نماینده این کشور در واکنش به یورش ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی، خواستار اخراج سفیر این رژیم از امّان، پایتخت اردن شدند.

به گزارش اردن نیوز، احمد الصفدی، رئیس مجلس نمایندگان اردن در جلسه پارلمان گفت: «مجلس از تصمیم دولت برای احضار سفیر رژیم صهیونیستی در اعتراض به یورش به مسجد الاقصی و اقدامات تحریک آمیزی که در منطقه تنش ایجاد می‌کند، حمایت می‌کند».

او گفت که این توهین و هتک حرمت به سرزمین مقدس دیگر قابل قبول نیست و کابینه رژیم صهیونیستی را کابینه ترور توصیف کرد.

او افزود: «اشغالگری اسرائیل هیچ حاکمیتی بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی ندارد. هیچ مصالحه‌ای در مورد بیت المقدس وجود ندارد و حق مسلمین و مسیحیان در آن جاودانه و تاریخی است».

اردن روز سه‌شنبه اعلام کرد یورش وزیر امنیت داخلی جدید رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را «به شدیدترین وجه» محکوم می‌کند. این کشور سفیر رژیم اشغالگر در امّان را نیز در اعتراض به این اقدام احضار کرد.

روز گذشته، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر با حمایت شمار زیادی از نظامیان به مسجدالاقصی تعرض و به آن هتک حرمت کرد. این اقدام از سوی بسیاری از مقامات کشور‌های مسلمان محکوم شد. احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان در این خصوص می‌گوید بن غفیر قبل از آن که وزیر شود این یورش‌ها را هدایت و به یهودی سازی مسجدالاقصی تهدید می‌کرد که همین هشداری برای ورود به مرحله‌ای جدید و خطرناک است که مستلزم تحرک فوری برای حمایت از مسجدالاقصی است.

حماس می‌گوید پیام‌های شدید اللحنی را از طریق میانجیگران مصر و سازمان ملل ارسال کرده و رژیم صهیونیستی در صورت عبور از خط قرمز با «برخوردی قاطعانه» مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ دی ۱۴۰۱
نمایندگان اردن؟؟؟؟؟؟!!!!!دعوای زرگری راه نندازین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۵ دی ۱۴۰۱
آدم امیدوار تر میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ دی ۱۴۰۱
احسنت
آخرین اخبار