رئیس دادگستری زرند از تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرائم خشن علیه تمامیت جسمانی و جرائم علیه اموال در دادگستری این شهرستان خبر داد.

فرحبخش گفت: متعاقب شناسایی و دستگیری قاتلین راننده خودروی ترانزیتی تابع کشور افغانستان، ریاست قوه قضاییه خواستار تشکیل کمیته ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها با کمک ضابطین شد که بر این اساس، جلسه شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان زرند تشکیل و راهکار‌های برخورد با مجرمان جرائم خشن و سارقان مسلح مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت نقش امنیت جامعه چه امنیت مالی و چه امنیت روانی و جانی، دستگاه قضایی و مجموعه حاکمیت وظیفه دارند همه توان خود را به کار گیرند تا برای مردم این امنیت ایجاد شود.

فرحبخش تصریح کرد: در این نشست، بنا شد، کمیته‌ای در دادسرا عمومی و انقلاب ویژه پیگیری جرائم خشن علیه تمامیت جسمانی و مسئله سرقت‌ها، خصوصاً سرقت‌هایی که همراه با خشونت و زورگیری هستند، تشکیل شود.

او به مجرمان هشدار داد: کسانی که به هر نحوی، سلاح سرد یا گرم استفاده کنند؛ چنین اقداماتی از مصادیق محاربه محسوب می‌شود و بدون چشم‌پوشی، مجازات محارب را در پی خواهند داشت.

رئیس دادگستری زرند بیان داشت: اگر دادگاه این مورد را محاربه تشخیص دهد، چه بسا در همان محلی که این جنایت را مرتکب شدند، مجازات می شوند تا مردم شاهد و ناظر برخورد با برهم‌زنندگان نظم عمومی باشند.

فرحبخش از مردم خواست، چنانچه شاهد بروز چنین حوادثی بودند، با تلفن همراه خود مستندسازی کنند؛ چرا که مستندسازی چنین جرائمی، برای دستگاه قضا بسیار مهم است.

او گفت: ممکن است در آن لحظه، نیروی انتظامی و پلیس در محل حضور نداشته باشد و تا رسیدن آن‌ها مدت زمانی صرف شود؛ لذا مردم می‌توانند در این زمینه همکاری کنند و اطلاعات خود را در اختیار این نیرو قرار دهند.

رییس شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان زرند افزود: به حمد الهی، متعاقب زحمات شبانه روزی مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان زرند به ویژه دادستان، بازپرس، فرمانده انتظامی و ماموران پلیس آگاهی فراجا، تاکنون تمامی پرونده‌های قتل، منتهی به شناسایی قاتلین شده است و مجرمان برای تحمل کیفر به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار