رئیس جمهور پیشین روسیه خواستار افزایش تولید تانک به منظور مقابله با تقویت اوکراین از سوی غرب شد.

سیل گسترده تسلیحات غربی به اوکراین باعث تقویت کی یف به منظور آغاز عملیات تهاجمی علیه روسیه در مناطق شرقی این کشور شده است. مسکو در عین حال که نسبت به این موضوع به غرب هشدار داده است، از آمادگی ارتش خود برای مقابله با اوکراین خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دمیتری مدودف، رئیس جمهور پیشین روسیه و نایب رئیس شورای امنیت ملی این کشور امروز (پنجشنبه) در بازدید خود از کارخانه تولید تانک در منطقه سیبری اعلام کرد: مسکو باید در پاسخ به گسترش کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین اقدام به افزایش تولید تانک‌های خود کند.

او در جمع خبرنگاران تاکید کرد: همانطور که می‌دانید دشمن ما اوکراین در حال دریافت هواپیما، موشک و تانک است. ما چگونه می‌توانیم با این اقدام مقابله کنیم؟ پاسخ روشن است. ما باید به طور طبیعی اقدام به افزایش تولید طیف گسترده‌ای از تسلیحات پیشرفته از جمله تانک کنیم.

این سخنان مدودف پس از تلاش مقامات کی یف به منظور به دست آوردن تسلیحات سنگین غربی مطرح می‌شود. طی روز‌های اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به منظور بدست آوردن تسلیحات سنگین به چندین کشور اروپایی سفر کرده است.

زلنسکی در پارلمان اروپا و انگلیس سخنرانی کرده و خواهان ارائه جنگنده‌های پیشرفته به منظور مقابله با روسیه شد. با این حال، مسکو می‌گوید تسلیحات سنگینی همانند تانک که کشور‌های غربی در اختیار کی یف قرار می‌دهند در نهایت در میدان نبرد خواهد سوخت.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین و نزدیک شدن کی یف به پیروزی در میدان نبرد می‌تواند خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای به منظور بازگرداندن ورق بازی را افزایش دهد. این موضوع همچنین می‌تواند منجر به کشیده شدن پای ناتو به نبرد مستقیم با روسیه شود.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار