بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی شاهد اندکی کاهش بود، اما افزایش فعالیت‌های تولیدی در چین به دلیل مهار نسبی همه گیری کرونا توانست تاثیرات منفی ناشی از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی اتحادیه اروپا را تا حدودی خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۹ سنت کاهش، به ۸۴ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴۱ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

بهای نفت خام طی یک هفته اخیر نزدیک به ۲ درصد افزایش را تجربه کرده است. تحلیلگران می‌گویند اصلی‌ترین دلیل این موضوع انتشار داده‌های آماری درباره اقتصاد چین است که نشان می‌دهد میزان تولیدات این کشور پس از کنترل نسبی همه گیری کرونا شاهد افزایش بوده است. چین نخستین کشور وارد کننده نفت خام در جهان است و افزایش تقاضا از سوی پکن می‌تواند به جهش بهای نفت کمک کند.

با این حال، افزایش بهای مصرف کننده در کشور‌های فرانسه، اسپانیا، و آلمان باعث شده است بانک مرکزی اروپا به طور جدی افزایش نرخ بهره را برای کنترل تورم مورد بررسی قرار دهد. افزایش نرخ بهره در قاره سبز می‌تواند باعث کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی شود. نرخ تورم در اروپا در ماه فوریه به ۸.۵ درصد رسیده است که رقم بسیار بالایی است.

از طرف دیگر، داده‌های آماری درباره ذخایر نفت خام آمریکا نشان می‌دهد برای دهمین هفته پیاپی میزان این ذخایر شاهد افزایش بوده است که همین موضوع به کاهش بهای طلای سیاه در بازار دامن زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار