لهستان: شبکه جاسوسی روسیه را متلاشی کردیم

وزارت کشور لهستان مدعی دستگیری ۹ مظنون به اتهام جاسوسی برای روسیه شد.

جنگ اوکراین و روسیه باعث ایجاد وحشت در میان کشور‌های اروپای شرقی به دلیل نگرانی از کشیده شدن جنگ به خاک آن‌ها شده است. به همین دلیل، این کشور‌ها اقدام به افزایش کمک‌های نظامی خود به کی یف و اتخاذ سیاست ضدروسی کرده اند. لهستان یکی از این کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لهستان امروز (پنج شنبه) مدعی شد یک شبکه جاسوسی روسی را در خاک خود متلاشی کرده است.

وزارت کشور لهستان در این باره ادعا کرد: طی عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق به بازداشت ۹ عضو یک شبکه جاسوسی روسی در خاک خود شدیم. این افراد در حال آماده سازی اقدامات خرابکارانه با نظارت بر مسیر‌های راه آهن به اوکراین بودند.

ورشو که متحد اوکراین و مرکز تحویل تسلیحات به نیرو‌های مسلح این کشور است مدعی است به صورت دائمی خود را هدف تلاش‌های روسیه برای بی ثبات کردن کشور می‌بیند.

ماریوسز کامینسکی، وزیر کشور لهستان در یک کنفرانس خبری گفت: طی روز‌های اخیر آژانس امنیت داخلی ۹ مظنون به همکاری با سرویس مخفی روسیه را در کشور به دلیل تلاش برای اقدامات خرابکارانه بازداشت کرد. این مظنونان شهروندان کشور‌های خارجی در همسایگی شرقی ما هستند.

وی افزود: این مظنونان اقدام به انجام فعالیت‌های اطلاعاتی علیه لهستان کرده و در حال آماده سازی شرایط برای اجرای خرابکاری به درخواست سرویس اطلاعاتی روسیه بودند. شش تن از این افراد با اتهام جاسوسی برای مسکو و مشارکت در گروه‌های خرابکاری مواجه هستند. همچنین دادستانی در حال تهیه دادخواست علیه ۳ مظنون دیگر است.

این مقام لهستانی از کشف دوربین‌های امنیتی، تجهیزات الکترونیک، و فرستنده‌های جی پی اس برای رهگیری تسلیحات اهدایی به اوکراین از خاک این کشور خبر داد. این افراد همچنین به دنبال جنگ تبلیغاتی به منظور تضعیف روابط لهستان و اوکراین بودند.

تاکنون هیچ مقام رسمی روسی به ادعا‌های مطرح شده لهستان واکنش نشان نداده است. با این حال، در اتفاقات مشابه پیشین مسکو این اتهامات را ساختگی و ناشی از جنگ تبلیغاتی کشور‌های اروپایی علیه روسیه دانسته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
شبکه های جاسوسی آمریکا چطور ؟؟
آخرین اخبار