فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه خبر داد.

سردار رضا شجاعی   اظهارکرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مرزبانان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی شهرستان میرجاوه مطلع و با برنامه ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه ریزی شده برای انتقال محموله مواد مخدر مشخص شد که مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند به سمت ماموران تیراندازی کردند که مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ دیدند با برجا گذاشتن محموله خودروی مواد مخدر و با توجه به تاریکی منطقه به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

سردار شجاعی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد اظهارکرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودروی تویوتا، مقدار ۴۶۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه مجموعه مرزبانی استان در برقراری امنیت پایدار جهت انجام فعالیت‌های قانونی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در مناطق مرزی فعال است، اظهارکرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر با جدیت از سوی این مجموعه دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان و دستاورد‌های مرزبانی، همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار