رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید نهال میوه‌های گرمسیری برای ۱۳ استان کشور را دارد.

حسینی  گفت:نهالستان فرزادی با تولید بیش از هشتاد رقم انواع نهال میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری و گل‌های تزئینی بزرگترین نهالستان میوه‌های گرمسیری در جنوب شرق کشور است که نقش موثری در توسعه و رونق باغات استان و استان‌های ساحلی کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: این نهالستان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با تولید بیش از یک میلیون اصله انواع نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری، سردسیری و نیمه سردسیری و گل‌های تزئینی در سال، نقش موثری در توسعه باغات استان و حتی سیزده استان کشور دارد.

حسینی افزود: آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده به طوری‌که هم‌اینک از ۸۰ هزار هکتار باغات استان ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار آن به کشت انواع میوه‌های گرمسیری اختصاص دارد.

وی ادامه داد: موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری با هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین کُنار، انبه، چیکو، تمبرهندی، نارگیل و گواوا و پاپایا از دیگر میوه‌های گرمسیری این استان بشمار می‌روند که بازار پسندی خوبی در سطح کشور دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بیشترین سطح زیر کشت محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تاکید کرد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار