مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: در برخی از نقاط کرمان با کمبود نیرو کار مواجه هستیم.

مجتبی مصباح در نشست خبری  که امروز برگزار شد، گفت: استان کرمان، طی پارسال  با ۶۷ هزار و ۵۰۰ شغل و با تحقق ۱۱۲ درصدی جزو استان‌های برتر کشور بود. 
 
او با اشاره به کاهش ۳.۱ درصدی شاخص نرخ بیکاری استان کرمان، افزود: استان کرمان در خالص اشتغال در کشور، رتبه ششم را کسب کرده است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در ارتباط با اقدامات انجام شد ه در حوزه تسهیل فضای کسب و کار در استان کرمان، بیان داشت: اعطای مجوز‌ها در این دولت، تسهیل شده است و تعداد کاریابی‌های استان کرمان از ۲۹ کاریابی در سال  ۱۴۰۰  هم اکنون به ۵۵ کاریابی رسیده است. 

او با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال زایی طی پارسال، ۴ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان بوده است، گفت: در حوزه کارآفرینی طی پارسال، بیشترین کارآفرین نمونه کشوری را داشتیم و در جشنواره امتنان هم کارگران و کارکنان استان کرمان خوش درخشیدند و بیشترین کارگر نمونه کشوری را داشتیم.

مصباح با بیان اینکه حتی در برخی از نقاط استان کرمان با کمبود نیروی کار مواجه هستیم، بیان کرد: شرکت‌های خودروسازی بم تا پایان امسال به ۵ هزار نفر نیرو و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بیش از ۳۰ هزار نیروی متخصص نیاز دارند و در حوزه رابر و بردسیر هم معدن دره‌آلو هزار و ۵۰۰ نفر نیرو جذب خواهد کرد.

او با اشاره به وجود ۵ هزار و ۴۸۵ تعاونی فعال در استان کرمان، بیان کرد: ۵ درصد تعاونی‌های فعال کشور در استان کرمان هستند که ۷۴ هزار و ۵۶۷ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
بعضی شهرستان ها احتیاج به تخصص هایی دارند که در شهرستانشون نیست و برای سایرین هم صرف نمی کنه با حقوق کم در شهرستان دیگر کار کنن
آخرین اخبار