کمیته مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت فلسطین را مستوجب تبعات حقوقی دانست.

کمیته مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد در مورد اراضی اشغالی فلسطین، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را از طریق اشغالگری طولانی مدت، شهرک سازی و الحاق سرزمین‌های فلسطینی جدید، نقض کرده و به آن ادامه می‌دهد. 

طبق گزارش خبرگزاری سما، این کمیته در گزارش خود تحت عنوان "پیامد‌های حقوقی ناشی از سیاست‌ها و عملکرد اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین" نوشت: پیامد‌های حقوقی نقض حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین که یک تعهد همگانی است، متوجه اسرائیل است.

این کمیته تحقیق با تأکید بر اینکه براساس قوانین بین المللی، اشغالگری رژیم صهیونیستی طی ۵۶ سال گذشته غیرقانونی است، اضافه کرد که اقدامات غیرقانونی مستوجب پیامد‌های حقوقی برای اسرائیل است و همه کشور‌ها و سازمان ملل موظف به اقدام فوری برای پایان دادن به این تجاوزات هستند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۲۷ مه ۲۰۲۱ به کمیسیون تحقیق مأموریت داد تا در مورد تجاوزاتی که در داخل اراضی اشغالی فلسطین، از جمله بیت المقدس شرقی و دیگر سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد، تحقیق کند.

نوانتم پیلای (از آفریقای جنوبی)، میلون کوتاری (از هند) و کریس سیدوتی (از استرالیا)

در جولای ۲۰۲۱، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل، نوانتم پیلای (از آفریقای جنوبی)، میلون کوتاری (از هند) و کریس سیدوتی (از استرالیا) را به عنوان سه عضو این کمیسیون تحقیق منصوب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ با اکثریت آراء پیش نویس قطعنامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار