واشنگتن نگران نبود اهداف نظامی قابل دستیابی برای رژیم صهیونیستی در غزه است

نیویورک تایمز نوشت دولت آمریکا نگران این است که ارتش صهیونیستی هنوز آماده انجام عملیات زمینی در غزه و موفقیت در آن نیست.

نیویورک تایمز امروز (سه‌شنبه) به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن، نگران نبودن اهداف نظامی قابل دستیابی برای رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

نیویورک تایمز افزود، دولت آمریکا همچنین نگران این است که ارتش رژیم صهیونیستی هنوز آماده انجام عملیات زمینی با طرحی که بتواند در این حمله موفق شود، نیست.

مقامات آمریکایی همچنین به این روزنامه گفتند که فرستادن «جیمز گلن» ژنرال آمریکایی به رژیم صهیونیستی به معنای تصمیم‌گیری پنتاگون از طرف تل‌آویو نیست و افزودند که اگر ارتش این کشور عملیات زمینی در غزه را آغاز کند، گلن در رژیم صهیونیستی نخواهد ماند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به «یوآو گالانت» همتای صهیونیست خود، بر لزوم مطالعه دقیق چگونگی انجام تهاجم زمینی نیرو‌های اشغالگر به غزه تأکید کرد.

بایدن دیروز (دوشنبه) نیز در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم انتقال مداوم کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد و همچنین از آزادی دو زن دیگر توسط جنبش مقاومت فلسطین (حماس) استقبال کرد.

بایدن در تماس خود با نتانیاهو بر تعهد خود به تلاش‌های جاری برای آزادی تمامی زندانیان در دست جنبش حماس تأکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا دیروز تأیید کرد که هیچ صحبتی درمورد آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس قبل از آزادی تمامی اسرا در نوار غزه وجود ندارد.

حماس تاکنون ۴ زندانی زن را آزاد کرده است که ۲ تن از آن‌ها آمریکایی و ۲ تن دیگر زنان مسن صهیونیست هستند که به دلایل بشردوستانه پس از آن‌که رژیم صهیونیستی در ابتدا از پذیرش آن‌ها خودداری کرد، آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار