کشاورزان مهابادی محصولات خود را بیمه کنند

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: کشاورزان این شهرستان برای اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی، نسبت به بیمه محصولات زراعی خود اقدام کنند.

انور ابراهیمی آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: هرساله پدیده‌های طبیعی شامل سیل، تگرگ، باران‌های سیل آسا، خشکسالی، گرما و سرمای شدید، باد و توفان از یک سو و هجوم آفات، بیماری ها، آتش سوزی و سایر عوامل، موقعیت آسیب پذیری را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: در بخش بیمه، کشاورزانی که در قالب اجرای طرح جهش تولید، قرارداد منعقد کنند و موارد مهم در طرح را رعایت کنند، از ۴۵ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد ادامه داد: تاکنون طرح جهش تولید در ۴۴ هزار و ۶۶۰ هکتار از دیم‌زار‌های این شهرستان اجرا شده است.

به گفته ابراهیمی آذر، افزایش درآمد کشاورزان، جلوگیری از مهاجرت، گسترش روش‌های نوین زراعی، دامی و ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید و سرمایه گذاری از جمله مزایای بیمه کشاورزی است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.