یک فعال سیاسی مالزی در تحلیل سفرهای بلینکن گفت آمریکا به دلیل ترس از گسترس جنگ غزه، به هر ابزاری برای توقف یا آرام کردن این درگیری‌ها متوسل شده است.

وزیر خارجه آمریکا چند روزیست سفر خود به مناطق مختلف خاورمیانه را آغاز و با مقامات کشور‌های مختلف در مورد جنگ غزه گفتگو کرده است. نشریه آمریکایی آکسیوس خبر داد که مقامات اسرائیلی که امروز سه‌شنبه با بلینکن دیدار خواهند کرد، به وی اطلاع خواهند داد که اگر حماس با آزادی اسرای اسرائیلی بیشتری موافقت نکند، اسرائیل به فلسطینی‌ها اجازه بازگشت به شمال غزه را نخواهد داد. نشریه آمریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: اسرائیل مخالف بازگشت فلسطینیان به شمال غزه نیست و در جریان دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید خواهیم کرد چنین اقدامی باید بخشی از مبادله توافق بازگشت اسرای جدید باشد.

پایگاه مطرح آمریکایی توضیح داد که یک مقام اسرائیلی گفت: «مذاکره‌کنندگان اسرائیلی بر این باورند که بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه یک اهرم فشار بزرگی است که اسرائیل نمی‌خواهد آن را کنار بگذارد و تلاش خواهد کرد که مبادله توافق برای بازگشت اسیران جدید را تضمین کند.»

به همین منظور و برای واکاوی بیشتر اوضاع در منطقه باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای با «چاندران نیر»، یک فعال سیاسی از مالزی ترتیب داده که مشروح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

-علت سفرهای پی در پی مقامات آمریکایی به کشورهای مختلف منطقه چیست؟

چاندران نیر: آمریکایی‌ها از سرایت جنگ به مناطق دیگر و نابودی رژیم صهیونیستی می‌ترسیدند. آمریکا در پیامی به ایران مدعی شده است که به دنبال راه حلی برای تنش‌های منطقه‌ای است. با این حال، اقدامات واشنگتن تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد. حمایت بی دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، به ویژه از ۷ اکتبر، تنها به تشدید اوضاع منجر شده است. تلاش آمریکا در مقایسه با حمایت مداوم آن از اقدامات تهاجمی اسرائیل، غیر صادقانه به نظر می‌رسد. تامین مداوم تجهیزات نظامی و اطلاعاتی این رژیم، تل آویو را قادر ساخته است که سلطه ظالمانه خود را بر مردم فلسطین حفظ کند و شعله‌های کینه را بیشتر شعله ور سازد. اقدامات آمریکا همچنین جبهه‌های مقاومت جدیدی را ایجاد کرده است. آمریکا به جای پرداختن به علل ریشه‌ای درگیری، به دنبال این است که جبهه‌های مقاومت را موانعی بر سر راه صلح منطقه‌ای بداند. این رویکرد نادرست مانند درمان علائم یک بیماری بدون پرداختن به آسیب شناسی زمینه‌ای است. آمریکا باید ببیند که جنبش‌های مقاومت زاییده رنج عمیق مستضعفان است.

-تحلیل شما از واکنش گروه‌های مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی چیست؟

چاندران نیر: گروه‌های مقاومت همواره تاکید می‌کنند که اقدامات آن‌ها پاسخی مستقیم به تجاوزات اسرائیل در غزه و حمایت بی دریغ کاخ سفید از تجاوزات رژیم صهیونیستی است. روایتی که توسط این گروه‌ها منتشر می‌شود، بر این باور عمیقاً ریشه‌دار تأکید می‌کند که فعالیت‌های آن‌ها نوعی مقابله با وحشی‌گری‌های اسرائیل در نوار غزه همراه با حمایت صریح بالاترین رده‌های دولت آمریکا از تل آویو است.

حمایت مالی و سیاسی ترکیبی آمریکا از اسرائیل وضعیت پیچیده‌تری را در منطقه ایجاد کرده است و واکنش قوی‌تری را از سوی گروه‌های مقاومت در پی داشته است. آمریکا در نشان دادن آشکار تعهد خود به رژیم اسرائیل، دو بار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را که از اسرائیل خواسته بود جنگ در نوار غزه را متوقف کند، وتو کرده است. همچنین تلاش آمریکا برای حل مناقشه از طریق ایران با در نظر گرفتن تنها میانجی گروه‌های مقاومت، راهبردی ناقص است. استقلال این گروه‌ها و حق اساسی آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود را نادیده می‌گیرد.

یکی دیگر از مفروضات ناقص زیربنای رویکرد آمریکا این باور است که رابطه ایران و گروه‌های مقاومت سلسله مراتبی است و ایران به عنوان تنها تصمیم گیرنده عمل می‌کند. با این حال، پیوند ایران و گروه‌های مقاومت نه از طریق تسلط، بلکه همبستگی و هدف مشترک است و هر دو طرف متعهد به رعایت اصول عدالت و آزادی هستند. در قلب پیچیدگی‌های منطقه‌ای، موضوع پایدار و حل‌نشده فلسطین نهفته که بیش از ۷۵ سال ادامه داشته است. ماهیت طولانی این موضوع بر اهمیت آن تأکید می‌کند، زیرا منطقه با چالش‌های چند وجهی دست و پنجه نرم می‌کند. بدیهی است تا زمانی که خواسته‌های بحق مردم فلسطین به رسمیت شناخته نشده و به آن‌ها رسیدگی نشود، آمریکا نمی‌تواند با مقصر دانستن دیگران در حل بحران منطقه‌ای سهیم باشد.

-به نظر شما‌ این وضعیت جنگی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

چاندران نیر: دستیابی به چشم‌انداز منطقه‌ای آرام‌تر به یک تغییر اساسی در موضع آمریکا وابسته است - موضعی که از تایید تجاوزات اسرائیل در غزه خودداری می‌کند و حقوق مشروع مردم فلسطین را به‌ صراحت به رسمیت می‌شناسد. رژیم اشغالگر برای ساکت کردن رسانه‌ها در غزه، ارتباطات را در این منطقه قطع کرده است تا وبلاگ‌نویسان زنده که با دنیای خارج ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد آخرین تحولات صحبت می‌کنند، از انجام این کار جلوگیری می‌کنند، زیرا خدمات اینترنتی به طور منظم کاهش می‌یابد.

کارمندان سازمان ملل می‌توانند علیه رژیم به خاطر فجیع‌ترین جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود صحبت کنند، جنایاتی که آن‌ها در مورد آن گزارش داده اند، اما پخش تصاویر زنده از نوار غزه یک بازی کاملاً متفاوت است. گزارش از بیمارستان‌ها یا پناهگاه‌ها کل چارچوب ذهنی مخاطب را تغییر می‌دهد. رژیم اسرائیل تعدادی از مشهورترین و باسابقه‌ترین روزنامه نگاران غزه مورد اعتماد مردم این منطقه را کشته است. برخی در اثر حملات هوایی و برخی دیگر در میدان نبرد توسط ارتش اسرائیل که به منطقه تحت اشغال حمله کرده است، کشته شده اند. این در حالی است که روزنامه‌نگاران برای شناسایی خود یک ژاکت آبی روشن که روی آن نوشته شده PRESS و همچنین یک کلاه ایمنی روشن که روی آن PRESS نوشته شده است، استفاده می‌کنند. آن‌ها غیر نظامی هستند.

تحلیلی که ماه گذشته توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران انجام شد، نشان داد که تنها در طول ۱۰ هفته اول جنگ اسرائیل علیه غزه، بیش از هر کشور دیگری در تاریخ در طول یک سال تمام روزنامه‌نگاران در این منطقه کشته شده‌اند. گزارش‌هایی نیز از مفقود شدن، بازداشت، زخمی شدن، تهدید شدن، یا آسیب عمدی به خانه‌های خبرنگاران دیگر منتشر شده است. تا زمانی وضعیت در این حد غیرمنطقی و غیرانسانی است متاسفانه نمی‌توان امیدی به آرام شدن اوضاع آن هم در جایی که دهه‌هاست مردم در حال دفاع از حقوق خود هستند داشت.

چاندران نیر موسس موسسه جهانی فردا و عضو باشگاه خبری رم است. او همچنین نویسنده کتاب‌های «برچیدن امتیاز جهانی سفید: برابری برای دنیای پساغربی» و «دولت پایدار: آینده دولت، اقتصاد و جامعه» است.

برچسب ها: آمریکا ، غزه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو بیش از 8 سال است که شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی ائتلاف متجاوز رژیم سعودی در جنگ یمن بودن و هستند.
و این در حالی که ائتلاف آمریکایی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار ناتوان و عاجز از سال 2014 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
تجاوز نظامی و حمله نیرو‌های نظامی ایالات متحده به همراه بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به یمن جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
پس اسرائیل رو ببرین آلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
واشنگتن و اتحادیه اروپا خودشان عامل گسترش جنگ در جهان هستند
Iran (Islamic Republic of)
فرودگاه بین المللی آنکارا در ترکیه از سال ۲۰۱۱ تاکنون در خدمت تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است چرا؟
۲۰:۱۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
فرودگاه بین المللی آنکارا در ترکیه از سال ۲۰۱۱ تاکنون در خدمت تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
نیروهای آمریکا جنایتکار در غرب آسیا چه غلطی می کنند؟
۲۰:۰۸ ۱۹ دی ۱۴۰۲
آمریکایی ها و گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین از سال 1980 تاکنون برای ما یکی هستند. آمریکایی ها و تروریست های القاعده و سایر گروه های تروریستی از سال 2001 تاکنون برای ما یکی هستند.
آمریکایی ها و تروریست های داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون برای ما یکی هستند.
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
نیروهای آمریکا جنایتکار در غرب آسیا چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
عاملان حادثه تروریستی کرمان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند. کارشناسان تلویزیون ایران اینترنشنال بویی از انسانیت نبرده اند. حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
مقام آمریکایی: اسرائیل عقب‌نشینی بزرگ از شمال غزه را آغاز کرده است
یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه خبر داد که هزاران نفر از نیروهای رژیم صهیونیستی از شمال غزه خارج شده و این رژیم عقب نشینی بزرگ از شمال غزه را آغاز کرده است.
France
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
امريكا نه تنها هراسي از انزوا و يا گسترش درگیری‌ها در منطقه ندارد بلكه با ذوق و شادي تمام در راستاي سياست برنده و تيز ايران هراسي از ان به تاكتيكي در جذب ترويج و گسترش روابط خويش با كشور هاي منطقه استفاده حداكثري ميكند. اساس حيات تكحكيم نفوذ سياسي و پايداري اقتصاد امريكا بر پايه ايجاد گسترش تشديد و دامن زدن به همين در گيري ها و هرج و مرج هاست. ايران هراسي انزواي ايران و ايجاد تشنج هرج مرج داخلي و خارجي براي ايران محور اساسي و درجه اول سياست غرب به سركردگي امريكا اسراييل در منطقه بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
ایا امریکایی همین حال کوچکترین حقی برای فلسطین یان قایل اند. همین حال حق فلسطین را بدهید. امریکا و انگلیس فجایعی را نمی بینند که عامل خودشان بودند و جهالت خنجری است بر بدنه انسانیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
این غربی ها فقط مدعی جنایت به بشریت هستند. آمریکا از این به بعد دیگر حتی مدعی حقوق بشر هم نیست چون بعد از جنایات اسرائیل در غزه با همراهی امریکا، تمام اعتبارش در ظاهر را هم از دست داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۹ دی ۱۴۰۲
نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو درغزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان بین المللی کیفری محاکمه شود. اسرائیل، آمریکا، انگلیس و اروپا کشتار زنان، کودکان و نوزادان را متوقف کنند. دبیرکل سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا و غرب را بگیرد، باید استعفا بدهد. حرف دل همه مردم دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
انگلیس جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در انگلیس ببندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ دی ۱۴۰۲
انگلیس جنایتکار از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
نیروهای انگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای انگلیسی از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
۱۸:۲۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش وحشی را وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن، لیبی و منطقه خاورمیانه وارد کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه 100 در صد فقط عامل اصلی ناآرامی‌های سال گذشته در کشور بودن و هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون در سوریه و عراق سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در یمن سکوت نمی‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان 100 درصد فقط عامل اصلی جان‌باختگان ناآرامی‌های سال گذشته بودن و هستند.
۱۸:۲۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان 100 درصد فقط عامل اصلی جان‌باختگان ناآرامی‌های سال گذشته بودن و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
۱۸:۲۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.

حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در جنگ تحمیلی هشت ساله هم تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند.
۱۸:۱۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در جنگ تحمیلی هشت ساله هم تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟

نیروی هوایی آمریکا در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. نیروی هوایی اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.

حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری + فیلم ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد. حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
رژیم اسرائیل به همراه آمریکا در حمله علیه مردم غزه مرتکب جنایات جنگی شده است که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.
که در آن به این نتیجه رسیده است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در دو حمله هوایی مرگبار و غیرقانونی به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه از مهمات ساخت آمریکا استفاده و واشنگتن بصورت مستقیم در این حمله مشارکت کرده است.
استفاده ارتش رژیم اسرائیل از مهمات و سلاح های ساخت آمریکا در حملات غیرقانونی که پیامدهای مرگبار برای غیرنظامیان به همراه داشته است باید زنگ خطر را برای دولت بایدن به صدا درآورد زیرا سلاح های ساخت آمریکا کشتار دسته جمعی خانواده های بزرگ فلسطینی در غزه را تسهیل کرده است.
آمریکا باید انتقال سلاح هایی که فلسطینی ها به وسیله آنها کشته می شوند را به اسرائیل متوقف کند که واشنگتن باید برای جلوگیری از افزایش خطر ارتکاب نقض قوانین بین المللی فوراً انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کند.
دولتی که به تامین سلاح های مورد استفاده برای ارتکاب تخلفات ادامه می دهد، در مسئولیت این تخلفات شریک است.
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی در پشت حمله تروریستی کرمان است/ ایران هم باید از شهروندان اسرائیلی انتقام بگیرد.
۱۸:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی در پشت حمله تروریستی کرمان است/ ایران هم باید از شهروندان اسرائیلی انتقام بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراف روزنامه فرانسوی: اسرائیل به تروریست ها در سوریه حقوق می دهد.
۱۸:۱۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
اعتراف روزنامه فرانسوی: اسرائیل به تروریست ها در سوریه حقوق می دهد. اسرائیل در جولان اشغالی سوریه حامی داعش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
آمریکا، تا مدت ها از گروه تروریستی داعش، حمایت می کرد و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل، تا مدت ها از گروه تروریستی داعش، حمایت می کرد و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بهترین گرینه و پاسخ ملت ایران به دخالت و مداخله اسرائیل و متحدانش در امور ایران فقط لغو برجام و مذاکرات وین و غیره و ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
Iran (Islamic Republic of)
هدف نهایی ما، اخراج آمریکا از منطقه است
۱۸:۱۳ ۱۹ دی ۱۴۰۲
هدف نهایی ما، اخراج آمریکا از منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
مضخرف میگه . آمریکا از خداشه ایران وارد جنگ بشه و خاورمیانه بهم بریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
از بحران اختلافات تازه خوسحال هم هست منتها نه اینکه اعراب و مسلمانان یک سو و در سوی دیگر اسراییل با اربابش امریکا باشتد
آخرین اخبار