روسیه: آمریکا هیزم در آتش درگیری خاورمیانه می‌ریزد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد برخلاف ادعایی که واشنگتن درخصوص حل مشکل فلسطین دارد، آمریکا دائما در حال هیزم ریختن به آتش درگیری در غرب آسیاست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که آمریکا در مورد تعهد خود به راه حل عادلانه برای مشکل فلسطین صحبت می‌کند، در حالی که در واقع به آتش درگیری‌های خاورمیانه دامن می‌زند.

لاوروف در گفتگو با اسپوتنیک گفت: آمریکایی‌ها همچنان علنا در مورد تعهد خود به راه‌حل عادلانه برای مشکل فلسطین صحبت می‌کنند ولی در عمل، سخاوتمندانه روی آتش در درگیری هیزم می‌افزایند.

لاوروف خاطرنشان کرد که واشنگتن به مدت ۶ ماه مانع از تصویب قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل شد که چراغ سبزی برای نابودی نوار غزه بود و زمانی که آمریکایی‌ها در ماه مارس سال جاری مجبور به امتناع از رای گیری شدند و شورا با قطعنامه‌ای که خواستار توقف درگیری‌ها بود موافقت کرد، نماینده آمریکایی بدون کوچکترین خجالتی گفت که سند شورای امنیت سازمان ملل الزام آور نیست.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۶۰۰۰ شهید و بیش از ۸۱۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است که اکثر آنها کودکان و زنانی هستند که نامشان در لیست شهدا ثبت شده است، این درحالی است که بیش از ۷۰۰۰ نفر همچنان در زیر آوار‌های ناشی از بمباران مداوم مفقود هستند.

از سویی دیگر همه مناطق نوار غزه از یک بحران بزرگ آب و غذا رنج می‌برند که در نتیجه تخریب زیرساخت ها، خطوط آب شیرین کن و نیروگاه‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی است، در حالی که سازمان ملل نسبت به عواقب بحران گرسنگی که ساکنان این منطقه هشدار داده است و تاکنون بیش از هفتاد سازمان حقوق بشری در دنیا قحطی در غزه را تایید کردند.

مترجم: مینا عظیمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار