نماینده فرانسه: مکرون می‌خواهد فرانسه را به جنگ با روسیه بکشاند

به گفته یک نماینده فرانسوی اجازه دادن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات فرانسوی ورود به جنگ با روسیه است.

به گفته جولین اودول، نماینده و سخنگوی انجمن ملی فرانسه، تصمیم کشور‌های غربی برای اجازه دادن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات ارائه شده توسط آنها تنها تنش‌ها را تشدید می‌کند. 

او در مصاحبه با شبکه فرانسوی ال سی آی، LCI موضع امانوئل مکرون را غیر مسئولانه خواند و او را متهم کرد که می‌خواهد فرانسه را در جنگ با روسیه درگیر کند.

او در پاسخ به این پرسش که نتیجه صدور اجازه برای حمله اوکراین به خاک روسیه با تسلیحات آمریکایی و اروپایی چه خواهد بود، گفت: این گام دیگری در جهت تشدید تنش است، تهدید به راه انداختن یک درگیری جهانی. ما این را نمی‌خواهیم. فرانسوی‌ها هم این را نمی‌خواهند.

اودول افزود: موضع امانوئل مکرون کاملا غیرمسئولانه است. او می‌خواهد ما را به جنگ با روسیه بکشاند که پیامد‌های غیرقابل پیش بینی برای امنیت کشور ما خواهد داشت.

پیشتر، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام دولت بایدن گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مجوز محرمانه‌ای برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه داده است ولی این حمله را مشروط به نزدیک شهر خارکف کرده است. این مجوز برای کمک به کی‌یف برای دفاع بهتر در برابر پیشروی روسیه است.

طبق مجوز جدید اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای تعدادی حملات علیه روسیه استفاده کند که شامل شلیک موشک‌هایی به سمت نیرو‌های روسی در امتداد مرز می‌شود. حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی همچنان ممنوع است، همانطور که استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق روسیه ممنوع است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کرملین از مجوز آمریکا برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به روسیه اطلاعی ندارد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ملتهای فرانسه وانگلیس وآلمان وآمریکا باید بدانند سیاسیون آنها فقط برای منافع شخصی خودشان درجنایات شرکت میکنند وضربه اجتماعی اقتصادی به ملتهای این کشورها برمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
برایش ارزوی موفقیت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
آینده جدید فرانسه مکرون نمی تواند قدرت را به فرانسه برگرداند پایه های ابهت کشورهای مدعی خیلی وقته در حال نشست هست قدرت های جدید در راههد
آخرین اخبار