فرانسه: عملیات در رفح باید هم‌اکنون متوقف شود

سفیر فرانسه در سازمان ملل خواستار توقف عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح شد.

مقامات اروپایی گرچه در همان روز‌های نخست با سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و حمایت خود را از نسل کشی فلسطینیان ابراز داشتند، اما در نهایت فشار افکار عمومی پس از وقوع فجایع انسانی در غزه سیاستمداران غربی را مجبور به انتقاد‌های سطحی از اسراییل کرده است. 

به گزارش الجزیره، نیکولاس دی ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل امروز (جمعه) با درخواست برای استقرار آتش بس فوری در غزه اعلام کرد: این منازعه باید متوقف شود. 

وی با اشاره به شمار بالای تلفات انسانی در غزه، خاطرنشان کرد: فرانسه به شدت نگران وضعیت فعلی در رفح و به طور کلی در تمامی باریکه غزه است. همانطور که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه چند روز پیش اعلام کرد هم‌اکنون هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود ندارد. 

سفیر فرانسه افزود: به همین دلیل ما خواستار استقرار آتش بس در غزه هستیم. از منظر پاریس عملیات در رفح باید متوقف شود. ما خواستار دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه در این باریکه برای غیرنظامیان فلسطینی هستیم. با این حال، این موضوع اکنون مطرح نیست. 

وی با اشاره به تلاش‌های سیاسی دیپلمات‌ها در سازمان ملل برای حل و فصل منازعه در غزه، تاکید کرد: ما از پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کنیم. این قطعنامه خواستار توقف درگیری ها، توقف عملیات نظامی در رفح و نیز پایبندی به درخواست دادگاه بین المللی دادگستری درباره جنگ غزه است. بر اساس درخواست این دادگاه اسراییل باید به عملیات خود در رفح پایان بخشیده و حماس اسرای صهیونیست را آزاد کند. 

این مقام فرانسوی در ادامه با دفاع تمام قد از صهیونیست‌ها اعلام داشت: حماس یک تهدید برای اسراییل بوده و امنیت اسراییل غیرقابل مذاکره است. با این وجود، اسراییل باید به قوانین حقوق بشر بین المللی احترام بگذارد. 

نیکولاس دی ریویر در پایان خاطرنشان کرد: آنچه ما اکنون در رفح به طور خاص و در غزه به طور عمومی شاهد آن هستیم شمار بالا و غیرقابل پذیرش تلفات غیرنظامیان است که این امر باید هم اکنون متوقف شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
الان کی صحبت میکنه شریک دزد ورفیق قافله فرانسه
آخرین اخبار