تل آویو: اقدام گوترش علیه اسرائیل شرم آور است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دبیر کل سازمان ملل به دلیل قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه این نهاد حمله کرد.

گرچه کشور‌های غربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سکوت کرده اند، اما نهاد‌های بین الملل به طور پیوسته در حال هشدار پیرامون نسل کشی رخ داده در غزه هستند. گزارش‌های جدید حاکی است سازمان ملل تصمیم دارد رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایاتش در کودکشی در غزه در لیست سیاه خود قرار دهد؛ موضوعی که خشم مقامات تل آویو را برانگیخته است. 

به گزارش الجزیره، اسراییل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمله به سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با تصمیمش مبنی بر قرار دادن اسرائیل در لیست سیاه این نهاد، اقدامی شرم آور انجام داد. 

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اقدام سازمان ملل در قرار دادن نام اسرائیل در لیست سیاه کشور‌های ناقض حقوق بشر علیه کودکان در مناطق جنگی تبعاتی در روابط میان تل آویو و سازمان ملل خواهد داشت. 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه پا را فراتر گذاشته و از گوترش به دلیل یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران طی حادثه هوایی در سازمان ملل انتقاد کرد؛ موضوعی که در عرف دیپلماتیک اقدامی بسیار طبیعی تلقی می‌شود. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اقدام سازمان ملل را محکوم کرده و تاکید کرد سازمان ملل در لیست سیاه تاریخ قرار دارد. 

رژیم صهیونیستی اکنون به دلیل جنایاتش در غزه به شدت از سوی نهاد‌های بین المللی تحت فشار است به طوری که دادگاه بین المللی کیفری اقدام به صدور کیفر خواست و درخواست برای بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی کرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
لنبان حق دارد به خاک اسرائیل حمله کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
بنده از اقدام گوترش علیه اسرائیل جنایتکار استقبال می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ارتش رژیم صهیونیستی از ۸ ماه پیش حملات ویرانگر خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد که تاکنون بر اثر آن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند که طبق اعلام رسانه دولتی در نوار غزه، ۱۵ هزار و ۵۱۷ شهید، کودک هستند.
Iran (Islamic Republic of)
اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار هم علیه فلسطین و غزه شرم آور است
۰۰:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار هم علیه فلسطین و غزه شرم آور است
آخرین اخبار