ژنرال بازنشسته اسرائیلی:

«فقط یک توافق» می‌تواند بقیه اسیران را به خانه بازگرداند

به باور یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی آزاد کردن اسرای اسرائیلی نه با جنگ بلکه با یک توافق جامع امکان پذیر است.

یسرائیل زیو، رئیس سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل، درباره نجات چهار اسیر اسرائیلی در حمله روز شنبه به اردوگاه آوارگان نصیرات که بیش از ۲۳۵ فلسطینی را به شهادت رساند، گفت که باید یک «توافق جامع» برای بازگرداندن اسرای باقی مانده برای پایان دادن به جنگ وجود داشته باشد.

رسانه اسرائیلی معاریو به نقل از او نوشت: «تنها یک معامله می‌تواند اسرا را بازگرداند... چنین معامله‌ای به تنهایی نمی‌تواند پابرجا بماند، باید بخشی از یک توافق جامع برای پایان دادن به جنگ باشد».

وی با اشاره به اینکه این عملیات، یکی از «پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین» حملات اسرائیل بود، افزود: «این بار بیشتر به نفع اسرائیل است تا حماس، زیرا یک تهدید وجودی در شمال وجود دارد.»

زیو گفت که با این وجود، حماس مطمئناً از آن درس خواهد گرفت و اقداماتی را برای جلوگیری از هرگونه عملیات نجات اسیران در آینده انجام خواهد داد، به این معنی که تنها راه برای بازگرداندن همه اسیران به خانه، از طریق توافق مبادله اسرا است.

تا پیش از عملیات آزادی ۴ اسیر اسرائیلی، در مجموع ۱۳۴ اسیر اسرائیلی آزاد شده و یا اجساد آنها کشف شده است. نود و یک نفر از آنها زنده بودند و اکثریت قریب به اتفاق از طریق تبادل اسرا پس از مذاکرات آتش بس آزاد شدند.از میان کشته شدگان، سه نفر بر اثر حملات اسرائیل کشته شدند. اسرائیل تاکنون در مجموع ۷ اسیر را در عملیات نظامی زنده آزاد کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار